مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

سخنان منتشر نشده و تکان دهنده وزیر نفت
زنگنه دربخش پایانی سخنانش میگوید: چرچیل در جنگ جهانی دوم گفت ما با شوروی متحد میشویم خیلیها گفتند شوروی تا دیروز در مقابل مابود حال چه شد که دوست ما شد. چرچیل پاسخ داد: بریتانیای کبیر هیچ دوست و دشمن دائمی ندارد فقط منافعش برایش دائمی است.
کشور ما به سرعت میتواند کشور اول منطقه باشد ولی در این سالها مکررا نزول کردیم شعارها بزرگ عمل ها خراب، چرا مردم ما هر روز باید فقیر تر شوند چرا باید همه ...... یک زمانی بود که حدود صد هزار نفر در عسلویه کار میکرند و محتاج کسی نبودند چرا باید امروز به این روز بیفتند و تمام توسعه کشور را به هم بریزیم و شعار بدهیم

پنجشنبه شب هفته گذشته در سالن اجتماعات باشگاه نفت، فارغ التحصیلان دانشگده صنعت نفت در جلسه ای با حضور بیژن نامدارزنگنه یاد و نام شهید تندگویان را با حضور خانواده وی گرامی داشتند.

به گزارش خرداد در این مجلس که در ابتدای آن دختر شهید تندگویان با قرائت دکلمه ای فضای مجلس را متاثر از سخنان خود کرد، تنی چند از میهمانان نیز به سخنرانی پرداختند و در انتهای مراسم نیز لوح تقدیری از سوی دانش آموختگان صنعت نفت به بیژن زنگنه اعطا گردید.


زنگنه در بخشی از سخنانش با ذکر یک خاطره دیگر بحث را ادامه داده و می گوید: من یک روز پیش امیر قطر رفتم  و امیر قطر به من گفت من حسادت میخورم و قبطه میخورم به آنچه که شما در پارس جنوبی  دارید انجام می دهید. ما باید دوباره کاری بکنیم که دیگران به ما قبطه بخورند. البته رهایی ما از مشکلاتی که برای کشور به وجود آمده بود با دعای خانواده شهدا و تلاش عده ای صورت پذیرفت، انشا الله همه با هم در راه شهید تند گویان باید جلو بریم  و صنعت نفتی داشته باشیم که دیگران حسرت ما را بخورند.


وزیر نفت در ادامه سخنانش به نکته ای تلخ اشاره کرده و می گوید:  من به صراحت میگویم وضعیت امروز کشور ایران از نظر شرایط فروش نفت و مقدار فروش نفت و استفاده از پول، از شرایط دوران جنگ بسیار سخت تر است و ما باید با تدیبیر جلو برویم و جامعه را توجیه کنیم چه خطراتی هنوز هست. آنهایی که خطر ساز بودند همچنان درصدد این هستند که چوب لای چرخ مدیریت کشور بگذارند.

وی با اشاره به تاثر رئیس جمهوری پیرامون یک رویداد ناگوار، می گوید: چند روز پیش آقای روحانی گفتند که من خیلی متاثر شدم. ایشان گفت یکی از وزیران پیشین آمد پیش من و به من گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم و یک مقدار پول از آنها گرفتم و آوردم ایران، آقای روحانی گفتند ایشان وقتی که رفتند من نشستم و گریه کردم که کشور ما به کجا رسیده که وزیر ما باید برود و از یک شیخ اماراتی خواهش بکند که چهار قران پول به ما بدهد برای امور جاری کشور. این عزت ماست؟

وی در ادامه سخنانش  با انتقاد از واکنش های داخلی به دیپلماسی دولت روحانی، می گوید:  امروزه میگویند صداقت آمریکایی، آخر یعنی چی صداقت؟! اصلا در سیاست خارجی صداقت یعنی چی؟! پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الحرب و کل خدعه، جنگ کلش خدعه است.

سیاست خارجه هم ادامه بدون خون ریزی همان نبرده،تمامش خدعه است. اصلا صداقت آمریکایی یعنی چی؟ اصلا کی گفته آمریکا صداقت داره؟  اصلا کسی که فکر کنه که در سیاست خارجی باصداقت باید رفتار کرد اصلش بر حماقت است.   هیچ برادری و دوستی ای در سیاست خارجی نیست الا اینکه منافع خودت را تامین کنی اگه با کسی  دوستی یا دشمنی برای اینکه منافع خودت را تامین کنی.

زنگنه دربخش پایانی سخنانش میگوید: چرچیل در جنگ جهانی دوم گفت ما با شوروی متحد میشویم  خیلیها گفتند شوروی تا دیروز در مقابل مابود حال چه شد که دوست ما شد. چرچیل پاسخ داد: بریتانیای کبیر هیچ دوست و دشمن دائمی ندارد فقط منافعش برایش دائمی است. آنکه میخواهد با ما مذاکره کند بخاطر منافع خودش است نه منافع من ما خیلی باید ساده باشیم که فکر کنیم آمریکا به دنبال منافع کشور دیگری است، البته در زمان مذاکره یک جاهایی با هم اشتراک پیدا میکنیم مثلا ما با عربستان و عراق رقیبیم ولی وقتی در اوپک می نشینیم در زمان هایی یک نقاط اشتراکی داریم.

اصلا این حرفها را از کجا می آورند که آمریکا صداقت نداره  اگه کسی فکر میکنه آمریکا در مورد ما صداقت داره خودش در اشتباه است.  قرار نیست که همه  یا باید با ما دوست یا دشمن باشند و حد میان هم ندارد، وسط دوستی و دشمنی هزاران منافع است که ما می توانیم از آن استفاده کنیم و هیچ چیز جز منافع ایران و ایرانی نباید برای مهم باشد.  

نقل از روزگار نو


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 970 زمان: 7:43 تاريخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:سخنان منتشر نشده و تکان دهنده وزیر نفت , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت