مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

اخراج دختران متاهل از مدارس اشتباه است
‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره ازدواج دختران دبیرستانی و اخراج آنها از مدارس گفت: در کنار هم‌بودن دختران متاهل و مجرد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مناظره‌ای که با حضور ‌حجت الاسلام ولی‌الله نقی‌پورفر کارشناس قرآنی، مهری سویزی رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، حسین باهر جامعه‌شناس، محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان در دولت دهم با موضوع «جوانان و علل افزایش سن ازدواج» در شبکه یک سیما برگزار می‌شد، گفت: کشوری که به دنبال توسعه است باید سرمایه خود را برای نسل جوان که آینده آن کشور است متمرکز کند و مسئله ازدواج یکی از دغدغه‌های نسل جوان است. دغدغه‌ای که نه تنها مشکل کشور ما بلکه یک مشکل جهانی است.
 
وی افزود: سست‌شدن خانواده، کاهش علاقه پدر و مادر به فرزندان، جانشین‌شدن هوس‌های سطحی به جای عشق، نادرشدن وحدت و همدلی بین زوجین از عوارض تمدن امروز است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علت اساسی افزایش سن ازدواج را مسائل فرهنگی دانست و اظهار کرد: مسائل و مشکلات ازدواج جوانان بسیار است و انتخاب بین مسائل فرهنگی و اقتصادی مشکل است اما مسائل فرهنگی نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند.
 
وی درباره قانون تسهیل ازدواج که در سال 1384 و در مجلس هفتم به تصویب رسیده، تصریح‌کرد:‌ مسکن موقت به مدت سه سال،‌ کمک هزینه زندگی برای زوجین جوان به مدت دو سال، تهیه فضای مناسب برای جشن‌های ازدواج و غیره مزایای خوبی است که در این قانون دیده شده اما پس از گذشته هشت سال اجرایی نشده است.
 
وی با بیان اینکه باید پس از سه ماه آیین‌نامه اجرایی این قانون نوشته می‌شد، تاکیدکرد: یکی از دلایل اصلی عدم‌اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج و تاخیر در نوشتن آیین‌نامه اجرایی آن ادغام وزارت ورزش و جوانان است، همچنین دولت در تامین اعتبارات خود با مشکل مواجه بود؛ چرا که کشور در دو سال اخیر در شرایط خاصی قرار داشت و تحریم‌ها مشکلاتی را برای دولت ایجاد کرده بود.
 
مطهری با بیان اینکه در اسلام سن خاصی برای ازدواج در نظر گرفته نشده است گفت: فقط سه شرط بالغ‌بودن، رشیدبودن و عاقل‌بودن برای ازدواج کافی است.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزایش سن ازدواج نسبت به گذشته را امری طبیعی دانست و اظهارکرد: امروزه فاصله بین بلوغ طبیعی و اجتماعی زیاد شده چرا که تحصیلات و کسب مهارت‌های زندگی نسبت به گذشته فرایند طولانی تری را طی می‌کند.
 
وی افزود: مسئله اصلی این است که جوانان در این فاصله چه باید بکنند و اسلام راهکارهایی همچون رهبانیت، ریاضت، ازدواج دائم یا موقت را پیشنهاد کرده است.
 
مطهری عوامل دیگری همچون گرایش به فرهنگ غرب،‌ دورشدن از سبک زندگی اسلامی، آزادشدن راه‌های دسترسی به جنس مخالف را از عوامل دیگر افزایش سن ازدواج دانست.
 
نماینده مردم تهران در مجلس درباره سایت‌های همسریابی نیز افزود: این مسئله در قانون نیز پیش‌بینی شده و اگر سایت‌های همسریابی تحت مدیریت و نظارت وزارت ورزش و جوانان و ذیل نظر مراکز مشاوره اداره شود، می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند و در زمینه ازدواج موثر باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 889 زمان: 10:1 تاريخ: یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:اخراج دختران متاهل از مدارس اشتباه است, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت