مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

واکنش رییس سازمان چای به اظهارات یک نماینده:

واکنش رییس سازمان چای به اظهارات یک نماینده:

سازمان چای به کسی باج نمی‌دهد/ نمایندگان مجلس تاکنون برای چایکاران چه کرده‌اند؟

در حالی که نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای به دلیل صدور غیرقانونی حواله‌های واردات، فروش و توزیع غیرقانونی چای سنواتی خبر داده است رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: همه فعالیت‌های سازمان چای قانونی بوده و به کسی باج نمی‌دهد و آماده تفحص هستیم.

مهرداد لاهوتی - نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی - که طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای را کیلد زد درباره علت آن گفته است یک شرکت که برای خرید کل چای استان گیلان اعلام آمادگی کرده بود بی‌آن‌که یک کیلوگرم چای بخرد حواله‌های سنگین دریافت و آن را در بازار آزاد معامله کرد که رییس سازمان چای دراین باره به خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: این سازمان تاکنون به هیچ شرکتی خارج از مصوبات قانونی حواله چای نداده است و اظهارات برخی از نمایندگان به دلیل بی‌اطلاعی و ناراحت شدن از این است که چرا شرکت‌های وابسته به نزدیکان و دوستانشان نتوانسته‌اند حواله دریافت کنند.

به گفته محرر صدور حواله چای برای شرکت‌های مختلف براساس مصوبات دولتی بوده و به راحتی می‌توان صحت این ادعا را اثبات کرد چراکه همواره میزان خرید چای از سوی سازمان چای از سال‌های 89 تاکنون مشخص است و بر همین اساس میزان حواله‌های واردات چای نیز که در اختیار شرکت‌های خریدار قرار گرفته نیز روشن است.

سازمان چای به کسی باج نمی‌دهد

رییس سازمان چای کشور تاکید کرد: سازمان چای کشور آمادگی اجرای طرح تحقیق و تفحص را دارد چراکه طلایی که پاک است چه منتی به خاک است اما هیچ وقت به شخصی در خارج از قانون امتیاز و باج نمی‌دهد.

یکی دیگر از اظهاراتی که لاهوتی علیه سازمان چای اعلام کرده بود، صدور حواله سه کیلوگرمی برای شرکت‌های پیشتازان، ایرانیان و صدرا است و درحالی که به گفته این نماینده شرکت‌های مذکور چای را از کشاورزان نخریده‌اند، رییس سازمان چای تصریح کرد: براساس مصوبه دولت هر شرکتی که بیش از 10 هزار تن چای خریداری کند می‌تواند حواله سه کیلوگرمی به ازای هر کیلوگرم خرید چای دریافت کند و شرکت‌های پیشتازان و ایرانیان هر یک بیش از 10 هزار تن چای خریداری کرده‌اند که مدارک آن موجود است البته شرکت‌هایی که علیه آن‌ها اظهاراتی مطرح شده‌ است می‌توانند از این نماینده مجلس شکایت کنند!

به گفته محرر شرکت پیشتازان از بیش از 100 شرکت چای خریده و میزان خرید شرکت ایرانیان نیز به بیش از 13 هزار تن رسیده است اما به دلیل مشکلاتی تاکنون حواله شرکت ایرانیان داده نشده است.

وی افزود: شرکت صدرا نیز براساس قرارداد منعقد شده باید با خرید حواله واردات چای نقدینگی برای پرداخت مطالبات چایکاران را فراهم می‌کرد که حدود شش میلیارد تومان پرداخت کرده است.

نمایندگان مجلس تاکنون برای چایکاران چه کرده‌اند؟

از سوی دیگر مهرداد لاهوتی خرید 52 هزار تن چای سنواتی و توزیع آن از طریق تعاونی روستایی را یکی از دلایل از تحقیق و تفحص از سازمان چای دانسته و گفته است چرا چای سنواتی به کمپوست تبدیل نمی‌شود و چه کسانی از معاملات چای سنواتی سودهای کلان می‌برند؟ یقینا با تفحص از سازمان چای حقایق روشن می‌شود.

که رییس سازمان چای در این زمینه تصریح کرد: خرید و توزیع چای سنواتی توسط تعاونی روستایی براساس مصوبه دولتی صورت گرفته و هیچ گونه تخلفی در آن نیست.

همچنین نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران را یکی دیگر از علت‌های تفحص از سازمان چای اعلام کرده که رییس سازمان چای در این باره گفت: علیرغم برخی مشکلات مالی که تاکنون وجود داشته این سازمان تلاش بسیاری در پرداخت مطالبات کرده است اما باید از برخی نمایندگان پرسید که آن‌ها تاکنون چه کاری برای چایکاران انجام داده‌اند و کدام مصوبه را در حمایت از حقوق چایکاران تصویب کرده‌اند.

» سرویس: اقتصادي - كشاورزي و دامپروري


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 741 زمان: 1:38 تاريخ: جمعه 5 مهر 1392برچسب:واکنش رییس سازمان چای به اظهارات یک نماینده:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت