مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

بزرگترین استراتژی اصلاح ساختار نظام اقتصادی ومدیریتی کشور-قسمت ششم،کشور چین

بزرگترین استراتژی اصلاح ساختار نظام اقتصادی ومدیریتی کشور-قسمت ششم،کشور چین

تحت قوانین فعلی در کشور چین، حزب و مقامات دولتی کشور چین ملزم به گزارش اطلاعات دارایی های خصوصی خود به مقامات نظارتی ضد فساد هستند، البته باید توجه داشته باشیم که این اطلاعات قابلیت دسترسی  به عموم مردم را نخواهد داشت.

مقامات ضد فساد چین ماموریت دارند که در سریعترین زمان ممکن نسبت به بررسی این دارایی ها اقدام نمایند ،وکسانی که در اعلامیه ها اقدام به گزارشات دروغ نمایند برای آن افراد جرایمی در نظر گرفته خواهد شد ومجازات را در این رابطه تشدید خواهند کرد.بنابر این چنین موضوعاتی نشان می دهد که حتی کشورهای دیگر دنیا هم در حین مبارزه با جمع آوری ثروت های غیر مشروع در ساختارهای اقتصادی هستند.

کمیسیون ضد فساد به اعزام تیم های بازرسی به نهادهای دولتی، شرکت های دولتی و موسسات به منظور افزایش نظارت مقامات اقدام می نماید وابر افرادی که در کشور چین دارای مشاغل مهم هستند نظارت می کنند که مبادا کسی یک شبه دارای ثروت های بادآورده شود. مقاماتی که همسران و کودکان آن ها مدت های طولانی زندگی در خارج از کشور چین زندگی می کنند بیش از سایر مقامات مورد نظارت قرار می گیرند ومبارزه با چنین افرادی را تشدید می کنند واز دادن مشاغل مهم به آن ها خودداری می کنند تا مبادا در همین نقل وانتقالات مشکلات اقتصادی برای کشور بوجود بیاید.

البته همانطوری که می دانیم شخصی به نام لو که رئیس حزب ماومینگ بود در استان کوانگ دونگ  که اقدام به رشوه 100میلیون یوانی کرده بود یعنی رشوه ای معادل 16.5دلار 1993-2011محکوم به اعدام شد واین به این مفهوم است که برای اصلاح ساختار های مدیریتی واصلاح ساختارهای اقتصادی نیاز به سازش ویا فشار از طرف گروه های مختلف بی عدالتی نمی باشد وسزای افرادی که باعث تضعیف اقتصاد می شوند که به نوعی باعث سقوط نظام سیاسی می شود اعدام است. البته کار به همین جا ختم نشد وبچه ها ی لوکه  به استرالیا و ماکائو مهاجرت کرده بود قبل از او گرفتار شدند ونتوانستند فرار کنند وگرفتار قانون شدند واگر برخوردها درست انجام شود در هیچ کشوری خیانت رقم نخواهد خورد .

متاسفانه در برخی از کشورها افراد رانت خوار،رشوه خوار واختلاس کار که میلیاردها دلار سرمایه ملی کشورها را نابود می کنند به راحتی از طریق سیستم های بانکی سرمایه خودرابه کشورهای دیگری انتقال می دهندوبعدها هم هیچگونه پیگیری در این رابطه صورت نمی گیرد وپس از مدت کوتاهی به بوته فراموشی سپرده می شود.ویا گروهی دیگر در همان کشور اقدام به پولشویی می کنند که شیوه های پولشویی در کشورها متفاوت است مثلا کسانی که در واردات وصادرات،ترانزیت وامثالهم  روابطی با مقامات گمرکات کشورها دارند اقدام به تشکیل انواع اظهارنامه های صوری واردات ،صادرات و... می نمایند وبه این ترتیب ثرئت خودرا که به ناحق گسترش یافته است واقعی  جلوه می دهند

اکثر کشورها با شناسایی این افراد آن ها را در اقدامی قافلگیرانه از مشاغل حساس برکنار می کنند تا کمکی به اوضاع اقتصادی کشورها شود که این امر به خودی خود از سقوط سیاسی کشورها جلوگیری می کند چون برخی از کشورها  به خوبی دریافته اند در صورت عدم مبارزه قاطعانه  خیلی از موقعیت های سیاسی را از دست خواهند داد بنابراین ناگزیر خواهند شد که مبارزات کشور خودرا در این رابطه تشدید کنند .

مقامات ضد فساد کشور چین تلاش گسترده ای انجام دادند که  در سال 2013باعث شد حتی 13وزیر کشور چین که دستی در تخلف داشتند شناسایی شوند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 1139 زمان: 10:27 تاريخ: یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:بزرگترین استراتژی اصلاح ساختار نظام اقتصادی ومدیریتی کشور-قسمت ششم,کشور چین, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت