مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

روش و مراحل برای اجرای اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج

روش و مراحل برای اجرای اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج

شورای عالی، در جلسه 23 خود را در قطر برگزار می شود (21 - 2002 دسامبر 22 AC)، راه اندازی اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج به عنوان 1/1/2003 AC همچنین مراحل و گام های توصیه شده توسط مالی مورد تایید تایید و کمیته همکاری های اقتصادی (وزیران شورای همکاری خلیج فارس از امور مالی و اقتصادی) برای ایجاد اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج.

این روش ها و مراحل شامل موارد زیر است:

I. تاریخ ایجاد اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج:

اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس باید در 2003/01/01 AC اجرا

II. اصول و مفهوم اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج:

  1. اتحادیه گمرکی قلمرو آن عوارض گمرکی "مالیات" و همچنین مقررات و روش های محدود کردن تجارت میان کشورهای عضو هستند از میان برد و در آن عوارض گمرکی متحد "مالیات" و تجارت و مقررات گمرکی برای تجارت با کشورهای غیر عضو در حال اجرا است.
  2. اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس بر اصول زیر استوار است:
    • . مشترک خارجی تعرفه های گمرکی برای محصولات وارد شده از خارج از اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس
    • ب. قانون گمرک مشترک.
    • ج. مقررات گمرکی متحد و قوانین قابل اجرا در تمام کشورهای عضو در زمینه های مرتبط.
    • د. وحدت از آداب و رسوم داخلی، مقررات مالی و اداری و روش های مربوط به واردات، صادرات و دوباره صادرات در ایالات شورای همکاری خلیج فارس.
    • ه. نقطه ورودی که در آن عوارض گمرکی متحد جمع آوری می شوند.
    • ج. حرکت آزاد کالا بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را بدون آداب و رسوم و یا محدودیت های غیر آداب و رسوم، در حالی که با توجه به اجرای مقررات قرنطینه دامپزشکی و کشاورزی و کالاهای ممنوع و محدود شده است.
    • گرم. درمان کالا در هر یک از ایالات شورای همکاری خلیج فارس به عنوان محصولات ملی تولید می شود.

دوم: تنها نقطه از ورود به ایالات شورای همکاری خلیج فارس:

نقطه ورود یکی از مهمترین اصول برای تشکیل اتحادیه آداب و رسوم هر جامعه اقتصادی است. در زیر مهم ترین الزامات از نقطه ورود به ایالات شورای همکاری خلیج فارس:

  1. هر گونه زمین، دریا یا هوا پورت آداب و رسوم کشورهای شورای همکاری خلیج است که ارتباط با جهان خارج باید به عنوان یک نقطه از ورود کالاهای خارجی را به هر کشور عضو تلقی می شود.
  2. اولین پورت آداب و رسوم کشورهای شورای همکاری خلیج روبرو جهان خارج باید بازرسی از کالاهای وارداتی به هر دولت عضو انجام، بررسی انطباق خود را به مدارک مورد نیاز، اطمینان حاصل شود که آنها را شامل کالاهای ممنوع نیست و جمع آوری آداب و رسوم قابل اجرا وظایف.
  3. وحدت از محدودیت های اعمال شده بر روی کالاهای مجاز به در تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منوط به تحقق شرایط خاصی وارد شود.
  4. تصویب قوانین واحد و یکپارچه برای واردات و جنبش واردات دولت و معافیت از عوارض گمرکی.
  5. کالاهای است که واردات در کشورهای عضو خاص ممنوع است در حالی که در ایالات دیگر عضو اجازه داده خواهد شد به طور مستقیم از طریق دولت وارد و یا از طریق یکی دیگر از دولت عضو که اجازه ورود چنین کالا ارائه وارداتی که کالاها باید حمل و نقل نه سرزمین های کشورهای عضو که ممنوع کرده است واردات این کالاها.
  6. کالاهای خارجی از مناطق آزاد وارداتی به ایالات شورای همکاری خلیج فارس باید هنگام خروج در این مناطق خواهد شد و در هنگام حرکت به عضو دیگر دولت ها هم مانند دیگر کالاهای خارجی تحت درمان منوط به عوارض گمرکی.

سوم: اتحاد از تعرفه های گمرکی از اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس نسبت به جهان خارج:

  1. مشترک تعرفه های گمرکی از اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس باید 5 درصد باشد در تمام کالاهای خارجی وارد شده از خارج از اتحادیه گمرکی با اثر از 2003/01/01 AC
  2. لیست متصل شده (پیوست شماره 1) شامل 417 کالا (سرفصلهای) باید از تمام عوارض گمرکی "مالیات" معاف، علاوه بر معافیت برای در یکپارچه گمرکی مقررات "قانون" از ایالات شورای همکاری خلیج فارس ارائه شده است.
  3. به نسبت قیمت و عوارض گمرکی خاص "مالیات" تحمیل شده بر تنباکو و محصولات آن در کشورهای عضو اتحادیه گمرکی باید 100٪ (محصولات فصل 24 بر اساس HS-متحد نامگذاری گمرک برای توضیحات کالا و کد نویسی از ایالات شورای همکاری خلیج فارس ). حداکثر وظیفه خاص و یا وزن در تعرفه های گمرکی شورای همکاری خلیج فارس متحد باید اتخاذ شود. درآمد گمرکی وضع شده بر تنباکو و محصولات آن باید همان را به عنوان درآمد حاصل از هر کالای دیگری که عوارض گمرکی در داخل مشترک درآمد آداب و رسوم کشورهای عضو اتحادیه گمرکی جمع آوری در نظر گرفته.

چهارم: مشترک قانون گمرک ایالات شورای همکاری خلیج فارس:

تمام ادارات گمرکی کشورهای عضو قانون آداب و رسوم متداول در ایالات شورای همکاری خلیج فارس، قوانین خود را اجرا و یادداشت پیاده سازی.

پنجم: مجموعه از درآمدهای گمرکی در اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس:

  1. عوارض گمرکی در اولین نقطه آداب و رسوم از ورود ایالات شورای همکاری خلیج فارس با جهان خارج به عنوان از 2003/01/01 AC سهام کشورهای عضو از درآمد حاصل از آداب و رسوم های جمع آوری شده باید با توجه به مقصد نهایی از محصولات برای توزیع سه سال اول پس از ایجاد اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس (دوره انتقالی) با توجه به مکانیسم های زیر است.
  2. این مکانیزم باید برای جابجایی کالا بین کشورهای عضو اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس بر اساس مقصد نهایی کالا را برای توزیع (سهم) از درآمد آداب و رسوم در طول دوره انتقالی از اتحادیه شورای همکاری خلیج فارس گمرک به تصویب رسید (که شده است قبلا در حداکثر سه سال تعیین می شود):
  3. اگر منبع از محصولات اولین مرحله از ورود است:

1. محموله مجموع:

  1. تمام روش های آداب و رسوم (یعنی استقرار اعلامیه آداب و رسوم متحد، بازرسی کالا، مجموعه ای از عوارض گمرکی) باید بر روی کالا به ایالات شورای همکاری خلیج فارس در اولین نقطه آداب و رسوم کشورهای شورای همکاری خلیج با جهان خارج وارد شده انجام شده است.
  2. تمام محموله های وارد شده از خارج از ایالات شورای همکاری خلیج فارس باید اولین مرحله از ورود به مقصد نهایی خود را به طور مستقیم و یا از طریق یکی از اعضای دولت و یا بیشتر پس از الصاق مهر و موم گمرکی ترک، پس از اتمام مراحل آداب و رسوم و مجموعه ای از عوارض گمرکی قابل اجرا، و تحت یک کپی از اعلان واردات بیان ارزش آنها و عوارض گمرکی قابل پرداخت به نفع کشور مقصد نهایی است.
  3. کپی از اعلان واردات باید مورد تائید قرار گیرد برای نشان دادن خروج کالا و عبور از کشورهای عضو.

2. محموله های جزئی

  1. اگر کالا به میان ایالات شورای همکاری خلیج فارس منتقل می شود را تشکیل می دهند بخشی از یک محموله که روش های آداب و رسوم در نقطه ورود کامل شده است و وارد کننده می خواهد برای انتقال بخشی از آن را به یکی دیگر از امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس و یا از طریق خاک خود را قبل از ترک آداب و رسوم دفتر مقصد نهایی آن، کالا در این مورد باید در شورای همکاری خلیج فارس منتقل اعلامیه آداب و رسوم آماری همراه با یک نسخه از اعلامیه آداب و رسوم اصلی پس از الصاق مهر و موم گمرکی تایید شده است.
  2. داخل GCC دفاتر آداب و رسوم باید اظهارنامه گمرکی آماری که نشان دهنده ورود و خروج کالا به امضا برساند. کپی مدارکی که کالا باید با هدف پاکسازی میان کشورهای عضو داشت.

3. اگر منبع از محصولات بازارهای محلی است:

کالاهای خارجی خریداری شده از بازار محلی از کشورهای عضو و به مقصد یک کشور عضو، یا به طور مستقیم و یا از طریق دیگر کشور عضو باید در دوره انتقالی به شرح زیر گرفته شده است:

  1. کالاهایی که قبل از 2003/01/01 به ایالات شورای همکاری خلیج فارس وارد شده اند، و منبع که بازارهای محلی ایالات شورای همکاری خلیج فارس است، باید به وظایف آداب و رسوم خود را در دفتر گمرکی مقصد نهایی کالا را جمع آوری شده.
  2. کالاهایی که بعد از 2003/1/1 به ایالات شورای همکاری خلیج فارس وارد شده و آداب و رسوم که صاحبان ارائه کرده اند گواهینامه های صادر شده توسط اولین مرحله از ورود به اثبات پرداخت عوارض گمرکی قابل اجرا پس از تشکیل اتحادیه گمرکی نمی شد باید به هر بیشتر عوارض گمرکی.
  3. کالاهایی که بعد از 2003/1/1 به ایالات شورای همکاری خلیج فارس وارد شده و که صاحبان شواهد اثبات پرداخت عوارض گمرکی قابل اجرا پس از تشکیل اتحادیه گمرکی ارائه نشده است، باید به عوارض گمرکی خود را به جمع آوری در نقطه ورود کشور مقصد نهایی است. • محصولات است که به هر یک از ایالات شورای همکاری خلیج فارس وارد شده و از عوارض گمرکی تحت موافقتنامه تجارت آزاد با کشورهای دیگر معاف باید عوارض گمرکی خود را به جمع آوری در نقطه مرزی از کشور را که آنها را دوباره وارد خواهد کرد.
  4. در این بیانیه به آداب و رسوم در چارچوب کشورهای شورای همکاری خلیج تصویب باید به منظور توزیع مجدد و پاکسازی درآمد آداب و رسوم در میان کشورهای عضو استفاده می شود.
  5. در این بیانیه به آداب و رسوم برای اهداف آماری باید توسط صاحب کالا یا نماینده وی تکمیل شده و باید توسط دفتر آداب و رسوم خروج از تایید، به محلی قانون گمرک GCC متداول صفحه 39 از 44 فاکتورها همراه است که نشان دهنده ارزش واقعی کالا و کشور خود را از مبدا.
  6. ورود / خروج دفتر گمرکی که کالا از طریق عبور باید اعلام آداب و رسوم که نشان دهنده ورود / خروج کالا به امضا برساند.
  7. در این بیانیه به آداب و رسوم، برای اهداف آماری، باید بسته به پتانسیل های فنی موجود در هر یک از کشورهای عضو برای تسهیل کار از دفاتر آداب و رسوم نظارت بر تجارت درون شورای همکاری خلیج فارس و ارائه اطلاعات دقیق به قدرت پاکسازی کامپیوتری است.
  8. تصمیم کمیته مالی و همکاری های اقتصادی اتخاذ شده در جلسه 58 خود "است که در صورت حرکت کالاهای خارجی را از بازارهای محلی، مقدار t اولین مرحله از ورود باید بدون در نظر گرفتن دوره اتخاذ کرده است که از سال سپری شده ورود کالا به اولین نقطه ورود، منوط به تسهیل روش ها و فرم های مورد نیاز "باید برای تمیز کردن اهداف به تصویب رسید.

ششم: توابع از گمرک گمرک داخل شورای همکاری خلیج فارس پس از تشکیل اتحادیه گمرکی

توابع آداب و رسوم از داخل شورای همکاری خلیج فارس دفاتر آداب و رسوم پس از تشکیل اتحادیه گمرکی باید مطابق مراحل زیر تعریف می شود:

مرحله اول:

این مرحله آغاز با تشکیل اتحادیه گمرکی با توجه به جدول زمانی (2003 ژانویه 1 AC، و طول می کشد به مدت یک سال پایان در 2003 دسامبر 31). توابع از داخل شورای همکاری خلیج فارس دفاتر آداب و رسوم از اتمام مراحل آداب و رسوم مربوط به شکل گیری اتحادیه گمرکی به شرح زیر تمرکز:

  1. روش صادرات، دوباره صادرات و ترانزیت باید در دفاتر آداب و رسوم داخل شورای همکاری خلیج فارس در کشورهای عضو را لغو کرد.
  2. اسناد واردات از کالاهای خارجی وارد شده از خارج از منطقه شورای همکاری خلیج فارس به طور مناسب با کالاهای همسان به اطمینان حاصل شود که عوارض گمرکی جمع آوری شده اند و کالا شامل هر نوع کالا ممنوع در حمل و نقل کشور و یا کشور مقصد نهایی نیست.
  3. اطمینان از اینکه روش غیر آداب و رسوم قابل اجرا به واردات کالاهای خاص با توجه به مقررات در نیروی در کشور واردات بر اساس اسناد و مدارک همراه خوب انجام شده است.
  4. روش های ذکر شده در بالا باید به کالاهای خارجی به طور مستقیم از آداب و رسوم نقاط مرزی کشورهای شورای همکاری خلیج با جهان خارج به عضو کشورهای دیگر میشود و به کالا را از بازارهای محلی از یکی از اعضای دولت به عضو دیگر ایالات حمل و نقل حمل و نقل اعمال می شود. فاکتورها محلی و اسناد بر در چارچوب شورای مربوط به کالاهای خارجی توافق باید برای مقاصد آداب و رسوم کافی است.
  5. محصولات ملی مجاز به میان کشورهای عضو به همراه فاکتورها محلی خود و بیانیه های آماری آزادانه حرکت کنند.
  6. گزارش های دوره ای بر روی نتایج به دست آمده از استفاده از این روش در این مرحله باید به کمیته تخصیص داده شده برای نظارت بر اجرای اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج کنید.

مرحله دوم:

این مرحله آغاز با آغاز ژانویه سال 2004 و به مدت یک سال (پایان دسامبر 2004). : توابع از داخل شورای همکاری خلیج فارس دفاتر آداب و رسوم باید در تقویت اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس و بالا بردن اعتبار خود و با بهره گیری از نتایج مثبت از مرحله اول، به شرح زیر است تمرکز

  1. اسناد واردات باید با کالاهای خارجی وارداتی از خارج از ایالات شورای همکاری خلیج فارس به اطمینان حاصل شود که عوارض گمرکی قابل اجرا جمع آوری شده است و محصولات حاوی کالاهای ممنوعه در حمل و نقل و یا کشور مقصد تطبیق شود ادامه خواهد داد.
  2. روش از تایید که روش غیر آداب و رسوم خاص به واردات کالاهای خاص با توجه به مقررات مربوطه در کشور واردات بر اساس اسناد و همراه با کالا انجام شده است باید لغو شود، به غیر از روش های مندرج در ماده (1 ) از توافقنامه اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس.
  3. داخل GCC دفاتر آداب و رسوم باید عبور کالاهای خارجی از بازار یک عضو به عضو دیگر ایالات در برابر ارائه فاکتورها محلی و اعلام آماری مربوط به مانند حمل و نقل کالا اجازه می دهد.
  4. گزارش های دوره ای بر روی نتایج به دست آمده از استفاده از این روش باید به کمیته تخصیص داده شده برای نظارت بر اجرای اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج کنید.

مرحله سوم:

این مرحله آغاز با آغاز ژانویه 2005، که در آن توابع آداب و رسوم از دفاتر مرزی داخل شورای همکاری خلیج فارس باید در توجه به نتایج به دست آمده در مراحل قبلی بر اساس گزارش های دوره ای از کمیته تخصیص داده شده را لغو کرد برای نظارت بر اجرای آداب و رسوم اتحادیه کشورهای شورای همکاری خلیج، با توجه به ارائه بند (د) ماده (1) موافقتنامه اقتصادی ایالات شورای همکاری خلیج فارس. این دوره انتقالی باید دولت آداب و رسوم از کشورهای عضو به زمان کافی را برای تطبیق با شرایط جدید و غلبه بر مشکلات، در صورت وجود، که مانع اجرای این مرحله به عنوان به که منجر به وضعیت نهایی از اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج توافق .

هشتم: اجازه دادن به کارگزاران آداب و رسوم به در ترخیص کالا از گمرک در ایالات شورای همکاری خلیج فارس درگیر:

اتباع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مجاز به شرکت در کسب و کار از ترخیص کالا از گمرک در ایالات شورای همکاری خلیج فارس به موجب ماده (109) از شورای همکاری خلیج فارس مشترک قانون گمرک entitling اتباع شورای همکاری خلیج فارس به شرکت در کسب و کار از ترخیص کالا از گمرک در کشورهای عضو.

نهم: داخلی مقررات کشورهای عضو حاکم بر واردات، صادرات، دوباره صادرات و حمل و نقل:

مسائل از نزدیک به روند حمل و نقل کالا در کشورهای عضو اتحادیه شورای همکاری خلیج فارس آداب و رسوم و اصل از نقطه ورود باید به شرح زیر پرداخته مرتبط:

  1. معافیت های دولت، معافیت های ویژه و معافیت های دیپلماتیک: معافیت های دولت، معافیت های خاص و معافیت های دیپلماتیک باید به مفاد مشترک گمرک مقررات "قانون" از ایالات شورای همکاری خلیج فارس مورد تایید شورای عالی محدود شده است. هر گونه استثنائات دیگر باید لغو شود مگر اینکه در مجموع توافق شده باشد.
  2. معافیت های تحت موافقت نامه های بین المللی: هنگامی که بحث در مورد چنین موافقت نامه، کشورهای شورای همکاری خلیج باید به حساب آورد که این موافقت نامه در خط با الزامات و برنامه اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس و مفاد موافقتنامه اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس می باشد.
  3. در دسترس بودن اطلاعات مربوط به ثبت نام تجاری در دفاتر گمرک در اجرای اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس: اهمیت دسترسی به اطلاعات کلیدی زیر را در مورد ثبت نام تجاری در نقطه ورودی از شورای همکاری خلیج فارس آداب و رسوم پورت مرز با جهان خارج به منظور ترخیص کالا از گمرک با توجه به مکانیسم های زیر در چارچوب شورای تصویب:
    1. نام و نام خانوادگی از استقرار.
    2. مالک از ثبت نام تجاری (CR).
    3. شماره CR و محل صدور.
    4. تاریخ و اعتبار CR.
    5. موقت پذیرش / صادرات: موضوع ورود موقت و صادرات تحت اتحادیه گمرکی و اصل از نقطه ورود GCCStates باید با در پرتو مقررات شورای همکاری خلیج فارس مشترک مقررات گمرکی "قانون" است.
    6. مجوز واردات: لازمه به دست آوردن مجوز واردات برای واردات هر نوع کالا به هر یک از کشورهای شورای همکاری خلیج باید لغو شود چرا که آن را در تضاد با الزامات تشکیل اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس و اصل از نقطه ورود رود.
    7. کالاهای که اسناد از طریق بانک ها در اجرای اتحادیه گمرکی و نقطه ورود دریافت: اجناس که اسناد از طریق بانک ها در اجرای اتحادیه گمرکی و نقطه ورود دریافت کرد باید با توجه برخورد مقررات شورای همکاری خلیج فارس مشترک گمرک مقررات "قانون".
    8. درمان عوارض گمرکی "مالیات" جمع آوری شده تحت سپرده بر روی کالاهای خارجی در اجرای اتحادیه گمرکی و نقطه ورود: عوارض گمرکی "مالیات" جمع آوری شده تحت سپرده بر روی کالاهای خارجی در اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس باید مسترد شود با توجه به ساز و تایید شده توسط شورای.
    9. کنترل از اشکال (بازپرداخت حقوق گمرکی "مالیات" بر روی کالاهای خارجی دوباره صادر شده به خارج از ایالات GCC): بازپرداخت حقوق گمرکی "مالیات" جمع آوری شده بر روی کالاهای خارجی دوباره صادر شده به خارج از ایالات شورای همکاری خلیج فارس باید مطابق است با ارائه مقاله (16) از قوانین اجرای GCC مشترک گمرک مقررات "قانون".
    10. مکانیسم از دست زدن به کالا، حمل و نقل تحت اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس: در حمل و نقل کالا در اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس باید با به شرح زیر برخورد:
      • کشورهای شورای همکاری خلیج در اتحادیه گمرکی به عنوان یک جامعه واحد اقتصادی در نظر گرفته و باید مفاد موافقت نامه های حمل و نقل بین المللی در نیروی هنگامی که با کشورهای غیر عضو اعمال می شود.
      • لغو ترانزیت کالا میان کشورهای عضو پس از اجرای اتحادیه گمرکی.
      • استفاده از شرایط فنی و روش برای در موافقت نامه حمل و نقل عرب هنگام حمل و نقل حمل و نقل با جهان خارجی امضا شده توسط کشورهای عضو ارائه شده است.
      • روش های حمل و نقل برای کالاهای وارداتی به ایالات شورای همکاری خلیج فارس باید در اولین بندر آداب و رسوم (دریایی، زمینی و یا هوایی پورت آداب و رسوم) و آداب و رسوم روش طبیعی، یعنی بازرسی و مجموعه ای از عوارض گمرکی نهایی، باید همان را به عنوان دیگر کالا تکمیل شود.
      • حمل و نقل برای کالا صادر و یا دوباره صادر شده از هر کشور شورای همکاری خلیج فارس باید از آخرین بندر آداب و رسوم (دریایی، زمینی و یا پورت هوا) آغاز شود.
      • محصولات که در اصل به ایالات شورای همکاری خلیج فارس تحت عمل حمل و نقل وارده به هر یک از دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پس از نهایی شدن روش های آداب و رسوم خود را به همان کالاهای دیگر را بدون هر گونه موانع منتقل می شود.
      • کالاهایی که در معرض محدودیت در واردات خود را به هر یک از کشورهای شورای همکاری خلیج با توجه به لیست کالاها محدود شده است و بر کشورهای شورای همکاری خلیج موافقت شود باید از یکی از اعضای دولت به کشور دیگر عضو (بازدید کنندگان) تحت مکانیزم تصویب و حمل و نقل برای حرکت از این کالا در داخل ایالات شورای همکاری خلیج فارس، که تضمین ورود به کشور وارد اگر به طبیعت خود پس نیاز.
  4. مکانیسم برای تسهیل جریان گیاهی و حیوانی محصولات و دام زنده وارداتی به ایالات شورای همکاری خلیج فارس: مکانیزم برای تسهیل جریان گیاهی و حیوانی محصولات و دام زنده وارداتی به ایالات شورای همکاری خلیج فارس باید با توجه به کنترل اجرا به توسط موافقت کردند ایالات شورای همکاری خلیج فارس.
  5. درمان از وظایف کالا از طبیعت ویژه در اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس: محصولات که واردات در برخی از کشورهای عضو، ممنوع و مجاز در دیگر کشورهای عضو هستند به طور مستقیم به این کشور وارد و یا از طریق یک دولت عضو وارد است که اجازه ورود آنها ارائه شده است که از جمله محصولات نباید در سراسر سرزمین های کشورهای عضو است که منع واردات از کالاها و عوارض گمرکی "مالیات" قابل اعمال به مانند کالا باید توسط کشور واردات جمع آوری منتقل می کند. این درآمد حق از کشور وارد می شود و باید از مشترک درآمد حاصل از آداب و رسوم اتحادیه گمرکی از مطالعه حذف شدند. کشورهای عضو است که واردات کالاها باید مالیات آداب و رسوم "وظایف" متحد کردن در چنین کالا وضع.
  6. کنترل برای معافیت واردات صنعت از مالیات آداب و رسوم "وظایف": واردات از تاسیسات صنعتی در ایالات شورای همکاری خلیج فارس، از جمله ماشین آلات، تجهیزات، قطعات یدکی، مواد اولیه، مواد نیمه ساخته و مواد بسته بندی به طور مستقیم برای تولید صنعتی مورد نیاز، داده معافیت از مالیات آداب و رسوم "وظایف" با توجه به کنترل بر توسط شورای توافق، به شرطی که دفتر آداب و رسوم در هر یک از ایالات شورای همکاری خلیج فارس که از طریق آن کالا وارد شده است باید از ورود واردات که گواهی توسط مقامات صالح صادر شده است تسهیل در هر یک از ایالات شورای همکاری خلیج فارس.
  7. درمان کالاهای ممنوع و محدود شده است در کشورهای عضو تحت اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس: فهرست تلفیقی از واردات ممنوع است و یک لیست دیگر از واردات محدود شده است می باشد و بر ایالات همه عضو به توافق رسیدند. هر کشور عضو باید فهرست خود را از کالاهای ممنوع و محدود شده است که باید توسط دیگر کشورهای عضو در جنبش چنین کالاها میان کشورهای تشکیل دهنده اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس مشاهده شده است.
  8. محدودیت ها و کنترل از واردات و آزادی از داروها و مواد دارویی: A مدت حداکثر بیست و چهار ماه باید برای استفاده از روش های متحد شورای همکاری خلیج فارس برای واردات و آزادی از داروها و مواد دارویی در نقطه ورود در آغاز اعطا از اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس ارائه شده است که کمیته ثبت نام مبارزه با مواد مخدر باید یک مکانیسم واحد و یکپارچه برای آزادی آداب و رسوم از داروها و مواد دارویی از جمله ثبت نام از مواد مخدر واحد تحت اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس توسعه.
  9. شرایط و کنترل از واردات مواد غذایی: A مدت حداکثر سی و شش ماه باید اعطا می شود برای رسیدن به شرایط استاندارد برای واردات مواد غذایی را در نقطه ورود بر تشکیل اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس به کار گرفته شوند، به شرطی که کمیته ایمنی مواد غذایی از کشورهای شورای همکاری خلیج باید یک مکانیزم مشترک برای حرکت مواد غذایی خارجی در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ و اشاره، برای راهنمایی، با ساز و جریان های گیاهی و حیوانی، و حیوانات زنده وارداتی به ایالات شورای همکاری خلیج فارس. با این حال. این برای ایجاد مراکز فنی پیشرفته و آزمایشگاه در ایالات شورای همکاری خلیج فارس، چه در داخل کشور و یا در نقاط مرزی برای تسریع جریان از این کالاها و جلوگیری از زوال خود را در دفاتر گمرک لازم خواهد بود.
  10. درمان از وسیله حمل و نقل که در آن حقوق گمرکی در یکی از کشورهای عضو و صاحبان آنها می خواهند به جای صفحات آن در کشور دیگر عضو جمع آوری شده است: عوارض گمرکی باید در استفاده از حمل و نقل و وسایل نقلیه در اتحادیه گمرکی از وضع کشورهای شورای همکاری خلیج و تمامی روش های آداب و رسوم باید در نقطه ورود نهایی. مانند دیگر محصولات، از جمله استفاده از حمل و نقل و وسایل نقلیه باید در میان کشورهای عضو بدون اینکه موضوع را به هر گونه عوارض گمرکی حرکت می کند.
  11. متحد اعلامیه گمرک: اعلامیه گمرک متحد (واردات، صادرات، صادرات مجدد، صادرات موقت، حمل و نقل، مناطق آزاد، اهداف آماری) باید توسط تمام ادارات گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج برای آداب و رسوم و اهداف آماری استفاده می شود.
  12. Prequalification از تولید صنعتی شورای همکاری خلیج فارس برای معافیت از محصولات خود را از عوارض گمرکی: Prequalification از GCC تولید صنعتی به منظور معافیت از حقوق گمرکی باید با اجرای اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج به عنوان از 2003 ژانویه 1 لغو کرد.

سیزدهم: استفاده از مشخصات و استانداردهای تحت اجرای اتحادیه گمرکی و نقطه ورود:

اصل به رسمیت شناختن متقابل از مشخصات ملی و استاندارد در ایالات شورای همکاری خلیج فارس باید تا زمانی که استاندارد GCC واحد و یکپارچه برای تمام کالاهای ملی و وارداتی تکمیل شده است که جریان کالا در اتحادیه گمرکی تسهیل به تصویب رسید.

چهاردهم: محافظت از صنایع ملی پس از تشکیل اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج از جمله ضد دامپینگ و جبران اقدامات و تدابیر حفاظتی:

  • . کشورهای عضو است که در حال حاضر به تحمیل یک وظیفه محافظ در محصولات مشابه به برخی از آنها ملی تولید کننده حق دارد در جمع آوری از جمله وظایف محافظ در طول دوره گذار مشخص در سه سال پایان سال 2005 حفظ داده می شود، به شرطی که کشورهای عضو باید موافق ، در سال 2003، در یک لیست واحد و یکپارچه از کالاها به کشورهای شورای همکاری خلیج به وظایف محافظ جمعی قرار بگیرند.
  • ب. پورت اولین ورود باید یک مقدار 5٪ (با توجه به ساز و از مقصد نهایی از محصول برای تخصیص درآمد حاصل از آداب و رسوم در میان کشورهای عضو در طول دوره گذار.) جمع آوری در صورتی که کالا در کشور محافظت نمی و تفاوت در وظایف باید توسط کشور مقصد نهایی از کالاها که مشمول وظایف محافظتی در بندر درون مرزی آن کشور جمع آوری شده.
  • ج. مقدار 5٪ جمع آوری شده توسط پورت اولین ورود باید به سیستم پاکسازی.
    . اقتباس از متداول مقررات "قانون" از اقدامات ضد دامپینگ و جبران و پادمان به عنوان مقررات مشاوره مرجع "قانون" به مدت سه سال به عنوان از 2003 ژانویه 1 AC

پانزدهم: روش ها برای ثبت نام از تجارت درون شورای همکاری خلیج فارس برای اهداف آماری:

  • . در این بیانیه آماری باید یکی از فرم های تحت پوشش مورد تایید خودکار متحد اعلامیه گمرک شامل چندین بیانیه (به عنوان مثال واردات، صادرات، صادرات مجدد، صادرات موقت، مناطق آزاد و حمل و نقل) باشد.
  • ب. جعبه در اعلامیه آداب و رسوم واحد و یکپارچه برای اهداف آماری مورد استفاده قرار گیرد باید یا با یک رنگ خاص و یا با رنگ قلم چاپ اعلامیه مشخص شده اند.
  • ج. کشورهای عضو که سیستم آداب و رسوم خودکار را نداشته باشند باید ادامه یابد به صورت دستی تکمیل اظهارنامه گمرکی برای اهداف آماری تا بهره برداری از سیستم های خودکار آنها کامل شده است.
  • د. برنامه اعلامیه آداب و رسوم واحد و یکپارچه برای اهداف آماری باید با اجرای اتحادیه گمرکی شورای همکاری خلیج فارس آغاز شود.

شورای عالی در جلسه 23 خود را به این کمیته صلاحیت وزرا هدایت داده بود تا دو برابر تلاش های خود را در پیگیری اجرای اتحادیه گمرکی در سال 2003 به منظور اطمینان از پیشرفت های خوبی از عملیات، به منظور کاهش دوره انتقالی تصویب شده و به تسهیل جریان کالا در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و حذف آداب و رسوم و موانع غیر گمرکی که جنبش تجارت در میان آنها محدود.

مکانیسم تخصیص وجوه جمع آوری شده به عنوان درآمد آداب و رسوم در میان اعضای ایالات در ایالات عضو شورای همکاری خلیج فارس

کمیته مالی و همکاری های اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفت در جلسه 60 خود، در دوحه برگزار می شود - قطر - در ربیع `الاول 5، 1424 ق / 2003 ژوئن 5 تایید AC از مکانیسم تخصیص بودجه در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس جمع آوری به عنوان درآمد آداب و رسوم ایالات (ساز و ترخیص کالا از گمرک) با توجه به فرمول زیر:

  1. دولت آداب و رسوم در هر کشور عضو باید درآمد آداب و رسوم جمع آوری شده از اول ژانویه، 2003 AC واریز، در وزارت دارایی حساب برای این منظور اختصاص داده، در آژانس پول و یا بانک مرکزی در دولت های مربوطه.
  2. 2. وزارت مالیه در هر یک از کشورهای عضو باید یک حساب پاکسازی در آژانس پول و یا بانک مرکزی در دولت های مربوطه باز شود.
  3. 3. آداب و رسوم دولت در دولت از اولین پورت ورودی باید ثبت نام مقدماتی از سهمیه هر کشور عضو در محموله کل و یا جزئی انجام، علاوه بر حقوق گمرکی جمع آوری شده در آنها، این باید به اطلاعات ارائه شده توسط کشور مقصد نهایی بعد مقایسه شده است.
  4. 4. به منظور تسهیل روند پاکسازی در میان کشورهای عضو، از روشهای ذیل انجام شود:
    • . تمام کشورهای عضو باید اعمال اعلامیه گمرک متحد بر در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس برای آداب و رسوم و اهداف آماری مورد توافق، در تکمیل روش های آداب و رسوم تحمیل شده بر کالاهای وارداتی به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس.
    • ب. کپی از هر دو اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم مربوط به حمل و نقل محموله های کامل، و اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری مربوط به حمل و نقل محموله های تقسیم، باید مهر و موم شده، به عنوان هر فرم ضمیمه بدین وسیله (ضمیمه (1)) که شامل داده ها وظایف محموله، ارزش، و آداب و رسوم جمع آوری شده، با هدف از فرآیند پاکسازی با توجه به مکانیسم زیر را در خصوص استفاده از مهر و موم پاکسازی:
      • ب / 1. در مورد منبع به بار را در نقطه اول واردات است:
      • . محموله کامل: کپی اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم باید در پشت توسط اولین نقطه واردات مهر و موم شده.
      • ب. محموله های جزئی: کپی اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری باید در پشت توسط اولین نقطه واردات مهر و موم شده.
      • ب / 2. در صورتی که منبع محموله بازارهای محلی است: اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری باید در پشت با توجه به روش های قابل اجرا در دولت های مربوطه مهر و موم شده، توسط نقطه صادرات یا با نزدیکترین بندر آداب و رسوم.
      • b/3.To تسهیل اهداف پاک: کشورهای عضو باید برای پر کردن در اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم با داده های مورد نیاز، و همچنین اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری، به خصوص اطلاعات مربوط به ارزش محموله، نوع و تعداد پایبند، و جمع آوری عوارض گمرکی.
    • ج. آداب و رسوم داخل نقاط که از طریق آن حمل و نقل باید به مقصد نهایی خود را منتقل می باید با یک نسخه از اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم و یا اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری مهر و موم شده با اولین نقطه واردات ارائه، ارائه شده است که اعلام اولیه مهر و موم شده باید ارائه شود به نهایی قسمت پورت آداب و رسوم به عنوان یک سند به موجب آن حقوق گمرکی باید قابل پرداخت باشد.
  5. گمرک کشور مقصد نهایی باید اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی ظرفیت خود در عوارض گمرکی جمع آوری شده توسط نقطه اول واردات، به عنوان در اعلامیه متحد آداب و رسوم آداب و رسوم و یا اهداف آماری جمع آوری کند.
  6. داده ها باید هر 3 (سه) ماه های نهایی گمرک مقصد، که داده ها باید بودجه با توجه به کشور مقصد نهایی در کشورهای عضو روشن که از طریق آن (نقطه اول واردات) کالاهای ارسالی به مقصد نهایی، و باید با نسخه های ضمیمه جمع آوری می شود از حقوق بشر متحد از گمرک آداب و رسوم و اهداف آماری و نسخه هایی از داده های مهر و موم شده، به عنوان در بند (4 / ب) فوق.
  7. کشورهای عضو باید بررسی های لازم انجام برای تکمیل فرآیند پاکسازی مورد نیاز برای تخصیص درآمد آداب و رسوم در میان آنها به صورت دو طرفه قبل از جلسات کمیته پاکسازی، به شرطی که یافته های دو طرفه با توجه به سهمیه هر کشور به این نتیجه رسیدند و مقدار به حالت تعلیق.
  8. The Clearing Committee shall be composed of representatives for the Ministry of Finance, Customs Administrations, any third party upon discretion of Member State, and the Secretariat General, and it shall meet every three months to make appropriate decisions on determining the funds due to each state (as a final destination state) on other Member States (first import point country). The first meeting of the committee shall be in the period 5 - 8 July 2003 AC, for the purpose of identifying each country's dividend for the first five months of commencement of the GCC Customs Federation. Then, the committee shall meet every three year for the same purpose.
  9. Member States shall fill in the form of "Accruals Clearing Statement" (Annex (2)), or any other form for the same purpose, and submit the same to the Secretariat General at least one month prior to the next meeting of the Clearing Committee, to be ‎generalized to Member States. Should any Member State have any comments, it shall directly contact relevant state or states prior to the meeting.
  10. The Secretariat General shall pass findings concluded to by the Clearing Committee to Member States, for the Ministries of Finance to issue necessary instructions to the monetary agency or central bank in respective Member State to conduct necessary settlements with correspondent central banks or monetary agencies of the other Member States. Fund transfer procedures shall be conducted in no later than the first work day in the second half of next month after the meeting of the Clearing Committee, provided that transfer shall be in currency of State transferred to and current exchange rate on day of transfer.
  11. In case that the Clearing Committee fails to reach an agreement regarding any claim, such claim shall be referred to the Execution and Follow up Committee (the Customs Federation Committee) for reconsideration, and if not settled yet, the same shall be submitted to the Financial and Economic Cooperation Committee.
  12. Clearing processes amongst Member States shall be conducted using Calendar months


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 1074 زمان: 1:47 تاريخ: جمعه 6 دی 1392برچسب:روش و مراحل برای اجرای اتحادیه گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت