تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
آخرین اخبار چرایی احضار احمدی‌نژاد به دادگاه

آخرین اخبار چرایی احضار احمدی‌نژاد به دادگاه

محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه دادگاه محمود احمدی‌نژاد مربوط به دو پرونده گزارش مجلس در دوره هشتم است، گفت: ...

کسانی که با کمیسیون اصل 90 برای رسیدگی به پرونده مبارزه با رشوه همکاری نکنند، به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.  پورمختار همچنین در مورد دلیل برگزاری دادگاهی برای محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور سابق در آذرماه گفت: این حضور در دادگاه به موضوع برداشت 16 میلیارد تومان برای دانشگاه ایرانیان ارتباطی ندارد. وی افزود: در مورد دانشگاه ایرانیان گزارشی از دیوان محاسبات به مجلس ارائه شده و مجلس نیز آن را به کمیسیون اصل 90 جهت رسیدگی ارجاع داده است. این گزارش تازه به ما واصل شده و طبیعتا آن را بررسی می‌کنیم. پورمختار درباره دلیل احضار احمدی‌نژاد به دادگاه گفت: خبری در این رابطه ندارم، ولی برگزاری دادگاه مربوط به تخلف صورت گرفته در دولت احمدی‌نژاد در دوره هشتم مجلس درباره دو پرونده بوده است که یکی ازپرونده‌ها در مورد عدم معرفی وزیر ورزش و جوانان در موعد قانونی است. به گزارش ایسنا، وی همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده مربوط به بابک زنجانی با توجه به جلسات برگزارشده در کمیسیون اصل 90، گفت: ما در حال حاضر مشغول‌ جمع‌آوری اطلاعات در این خصوص هستیم. منتظریم گزارش‌ها از وزارت نفت به ما ارائه شود و طبیعتا بعد از این گزارش‌ها جلسات دیگری نیز برگزار می‌شود.


برچسب ها : ,
3دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های آسیا

 

3دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های آسیا

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از انتشار تازه ترین رتبه بندی تایمز خبر داد و اعلام کرد که سه دانشگاه صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان جز 100 دانشگاه برتر قاره آسیا قرار گرفته اند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از انتشار تازه ترین رتبه بندی تایمز خبر داد و اعلام کرد که سه دانشگاه صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان جز 100 دانشگاه برتر قاره آسیا قرار گرفته اند.
جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار نتایج رتبه بندی تایمز خبر داد و گفت: تایمز دانشگاههای کشورهای جهان را منطقه بندی و برترین دانشگاههای هر منطقه را بر اساس 13 شاخص متغیر رتبه بندی کرد.
وی با اشاره به دانشگاههای برتر در منطقه، آسیا اظهار داشت: دانشگاه توکیو با کسب امتیاز 78.3 از کل امتیاز 100 رتبه نخست قاره آسیا را در اختیار دارد.
مهراد درباره رتبه های سایر کشورهای آسیایی در رتبه بندی تایمز به رتبه های دوم تا دهم اشاره کرد و گفت: رتبه دوم تا دهم به ترتیب به دانشگاههای ملی سنگاپور، هنگ کنگ، پکن، علوم و فناوری پوهانگ در کره جنوبی، شینگهوا در چین، کیوتو در ژاپن، دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، علوم و فناوری هنگ کنگ همچنین انستیتو علوم و فناوری کره جنوبی تعلق دارد.
وی افزود: بدین ترتیب در بین صد دانشگاه نخست قاره آسیا، ژاپن، چین و هنگ کنگ هر کدام با 2 دانشگاه، کره جنوبی با 3 دانشگاه، بیشترین دانشگاههای برتر را به خود اختصاص داده اند.
به گفته سرپرست ISC در منطقه خاورمیانه، نخستین دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر به فلسطین اشغالی (دانشگاه تلاویو با رتبه 18) تعلق دارد. دومین دانشگاه با رتبه 21 (انستیتو فناوری رژیم اشغالگر قدس) مربوط به این رژیم، در رتبه های بعدی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ترکیه با 5 دانشگاه شامل دانشگاه فنی خاورمیانه با امتیاز 45.8، دانشگاه بیلکنت با امتیاز 41.7، دانشگاه کچ با امتیاز 41.5، دانشگاه بوغازچی با امتیاز 38.9 و دانشگاه فنی استانبول با امتیاز 38 به ترتیب با کسب رتبه های 22، 28، 31، 37 و 38 بیشترین دانشگاههای برتر را در منطقه خاورمیانه دارد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در ادامه اعلام این رتبه بندی از جای گرفتن سه دانشگاه کشورمان در تازه ترین رتبه بندی تایمز خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف با کسب امتیاز 36.5 موفق به کسب رتبه 42 آسیا در بین 100 دانشگاه برتر این رتبه بندی قرار گرفت. پس از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 27.9 در جایگاه 62 دانشگاههای برتر آسیا نشسته است. رتبه سوم از آن دانشگاه صنعتی اصفهان شد.
مهردا درباره امتیاز دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب 22.5 امتیاز رتبه 95 برترین دانشگاههای آسیا را به دست آورده است.
مهراد درباره رتبه بندی دانشگاههای عربستان سعودی در تایمز، گفت: عربستان سعودی در رتبه بندی تایمز در سال 2014-2013 میلادی در قاره آسیا و در بین کشورهای منطقه با دانشگاههای ملک عبدالعزیز با امتیاز 34.3 (رتبه 49)، دانشگاه نفت و معادن ملک فهد با امتیاز 27.5 (رتبه 62) و دانشگاه ملک سعود با امتیاز 25.6 (رتبه 77) بعد از ترکیه و از نظر تعداد دانشگاههای همتراز با ایران قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: از امارات متحده عربی، لبنان و مالزی نیز هر کدام یک دانشگاه شامل دانشگاه امارات عربی متحده، دانشگاه آمریکایی بیروت و دانشگاه کابانگاسان به ترتیب با رتبه های 86، 87 و 88 موفق به حضور در بین 100 دانشگاه برتر آسیا شدند.

برچسب ها : ,
آمار خوش‌چهره از واردات طی 6 سال گذشته
این کارشناس اقتصادی با اشاره به آمار میزان واردات طبق اعلام بانک مرکزی تصریح کرد: از سال 85 تا 91 طبق آمار بانک مرکزی 526 میلیارد دلار بعلاوه 800 میلیون دلار واردات به کشور انجام شده است.

 محمد‌ حسین برخوردار در ادامه بررسی چالش‌های نرخ ارز با بیان اینکه باید مردم از حقایق کشور مطلع شوند، گفت: در این صورت مردم همراه و همدل با دولت خواهند بود.

وی ادامه داد: اینکه قیمت ارز از 1200 تا 2500 تومان افزایش پیدا کرد موجب کاهش سرمایه در گردش بسیاری از تولید‌کنندگان شد؛ زمانی که تولید کاهش می‌یابد رکود تورمی نمی‌گذارد تا عرضه کالا افزایش یابد و اکنون هم دولت جرأت نمی‌کند تورم خارجی را اعلام کند.
برخوردار با اشاره به عرضه منابع برق و آب کشور تصریح کرد: اکنون برق و یا آب با یک سوم نرخ به مردم تحویل داده می‌شود و می‌خواهم بگویم که بیس اولیه تعیین نرخ باید به ثبات برسد.
در ادامه علی‌محمد احمدی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سؤال که پس از افزایش نرخ ارز ، مجلس چه اقدامی انجام داد گفت: اعتقاد پرداخت یارانه به واردات نداریم یا با ارز پایین‌تر به آنان کمک کنیم و اعتقاد داریم نباید به صادرات، نرخ ارز بالایی اختصاص داده شود.
وی در پاسخ به سؤال یک بیننده برنامه، گفت: مجلس در سال گذشته و در نوسانات قیمت‌گذاری اختیاری از خود نداشت و دولت راه‌کارهایی را در این زمینه دنبال کرد.
وی افزود: درباره 74 هزار میلیارد تومان مجلس تدابیر ویژه‌ای را اختصاص کرد و بارها ریاست بانک مرکزی را به مجلس فراخواند.
بنابر این گزارش اسد‌الله عسگر‌اولادی در پاسخ به این سؤال که آیا اگر واردات از چین مهار شود، خروج ارز کاهش می‌یابد، گفت: قرارداد فروش نفت با چین بسته شده و ایران در مقابل دریافت کالا، نفت به چینی‌ها صادر می‌کند.
وی ادامه داد: در این میان در صورت عدم واردات کالا از چین، صادرات نفت دچار اشکال می‌شود؛ اکنون هم امکان انتقال منابع به دیگر کشورها وجود ندارد چرا که محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.
عسگر‌اولادی گفت: در این زمینه جلساتی را با نمایندگان کشورها و کمیسیون‌های مختلف خواهیم داشت تا این مسئله حل شود.
محمد‌حسین برخوردار با اشاره به احتمال لغو ممنوعیت واردات کالاهای اولویت 10 اظهار داشت: در این گروه کالاهایی قرار داشتند که سلامت محور بودند و درخواست کردیم تا در ستاد تدابیر ویژه محورهای مهم این بخش مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: اعتقاد دارم تا سرمایه‌گذاری‌ها در گروه‌های کالایی پایین‌تر برای افزایش صادرات بیشتر شود.
محمد خوش‌چهره درباره سناریو‌های مطرح شده در دولت تصریح کرد: ما اعتقادمان بر این است که نرخ ارز را تعیین کنیم و باید برای تأمین مخارج مبالغی که نیاز است، تعیین شود که از کجا تأمین خواهد شد.
خوش‌چهره با اشاره به این سه سناریو و دیدگاه حاکم گفت: این دیدگاه‌ها باید صراحتا و شفاف مطرح شود؛ برخلاف دوستانی که معتقدند باید به دولت فرصت داده شود تا سیاست‌گذاری کند من تأکید می‌کنم که باید جلوی خلاف‌ها و خلاء‌های موجود گرفته شود.
وی با بیان اینکه اکنون به ارز به عنوان یک کالای انحصاری نگاه می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از ارز از طریق صادرات وارد کشور می‌شود.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به آمار میزان واردات طبق اعلام بانک مرکزی تصریح کرد: از سال 85 تا 91 طبق آمار بانک مرکزی 526 میلیارد دلار بعلاوه 800 میلیون دلار واردات به کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: این حجم بالای که خود به تنهایی یک سوم واردات را به خود اختصاص داده آمار بالایی است و دولت در این زمینه قطعاً مصروفات را از طریق واردت تأمین کرده است.
وی با اشاره به راه‌های جایگزین برای افزایش واردات گفت: اگر اهداف را متوجه تولید کنیم با افزایش نرخ ارز در تضاد است بنابر این استقراض از بانک مرکزی یا انتشار اوراق مشارکت که امکان دارد کار خوبی نباشد از جمله سناریوهایی است که برای تأمین ارز مورد نیاز مطرح است.

برچسب ها : ,
دلیل اظهارات جنجالی سیف اعلام شد

دلیل اظهارات جنجالی سیف

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ ارز به دلیل عدم تغییر عوامل بنیادی اقتصاد در کوتاه مدت است گفت: مردم از سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز نفعی نمی برند.

به گزارش مهر، کوروش پرویزیان عصر جمعه در یک مناظره تلویزیونی به نمایندگی از بانک مرکزی با تاکید بر وجود حساسیت های زیاد درباره نرخ ارز گفت: حدودی 6 روش برای محاسبه نرخ ارز وجود دارد که در ایران مهم ترین روشی مورد اشاره قرار می گیرد روش قدرت برابری خرید است.
عضو شورای پول و اعتبار با بیان این موضوع که در قانون نرخ ارز بر اساس شناور مدیریت شده پیش بینی شده است اظهار داشت: در فاصله سال های 81 تا مهرماه سال 89 فاصله قیمتی ارز در بازار با نرخ اعلامی بانک مرکزی با نوسان 20 تا 30 ریالی به عنوان نوسان طبیعی وجود داشت که پس از آن این فاصله به 500 ریال و در سال 90 نیز به 700 ریال افزایش یافت.
نماینده بانک مرکزی نرخ ارز در اسفندماه سال 90 را در بازار آزاد 1900 تومان اعلام کرد و در واکنش به اظهارات جنجال برانگیز سیف درباره نرخ ارز بیان داشت: هر اقتصادی برنامه‌های کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلندمدت دارد و صحبت‌ های آقای سیف می‌تواند توسط اساتید مورد تحلیل قرار گیرد و نسبت به آن قضاوت کنند ولی باید بگویم دلیل حرف رئیس کل بانک مرکزی این است که عوامل بنیادی اقتصاد در کوتاه مدت تغییری نکرده است.
وی افزود: البته ممکن است برخی عوامل و انتظاراتی ایجاد شده باشد ولی هنوز این انتظارات شکننده است و در حال حاضر تغییری در تحریم‌ ها رخ نداده است که بازار و یا کشور بخواهد براساس آن واکنش نشان دهد. از سویی، همچنان امکان دسترسی به منابع ارزی وجود ندارد و سیستم بانکی نیز همچنان تحریم است.
پرویزیان گفت: بانک مرکزی به دنبال تثبیت نوسانات نرخ ارز است و این مسئله به عنوان نخستین گام بانک مرکزی در راستای بازار ارز دنبال می‌شود و در حال حاضر نوسان به حدود 500 تا 600 تومان رسیده است و این تثبیت کوتاه‌مدت به دلیل انتظاراتی که در کشور ایجاد شده به وجود آمده است.
عضو شورای پول و اعتبار درباره اینکه سیف برای ریاست در بانک مرکزی دکترا ندارد تصریح کرد: این موضوع را باید از خود ایشان جویا شد اما چیزی که هست سیف در حال حاضر سکاندار بانک مرکزی است و باید دانست که برای ریاست این نهاد نیاز به دانش ترکیبی است.
وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در 6 ماهه اول سال جاری اظهار داشت: شدت نوسانات در این دوره زمانی کمتر شده و تلاش بانک مرکزی این است که این شدت را حفظ کند زیرا نوسانات موجب منتفع شدن واسطه‌ ها می‌شود و مردم را متضرر خواهد کرد.
 
پرویزیان با بیان این مطلب که مردم از سرمایه‌گذاری در ارز و طلا منتفع نمی‌ شوند تصریح کرد: تحقیقی از مهر سال 89 انجام شد که نشان می‌دهد کسانی که در بازار ارز و طلا به نسبت بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیش از اینکه منتفع شوند متضرر شده‌اند.


برچسب ها : ,
عسگر اولادی: با ارز 3 هزار تومانی نمی توان رفاه مردم را تضمین کرد
عسگر اولادی: با ارز 3 هزار تومانی نمی توان رفاه مردم را تضمین کرد
 
اسداله عسگر اولادی در مناظره تلویزیونی تعیین نرخ ارز گفت مبنای تعیین نرخ ارز باید رفاه جامعه مدنظر قرار گیرد.

اسداله عسگر اولادی عضو اتاق بازرگانی و رئیس اتاق مشترک ایران و چین در برنامه مناظره در مورد تعیین نرخ ارز گفت: نرخ ارز در اختیار دولت است زیرا 90 درصد آن در اختیار دولت است و بخش دیگری در اختیار صادر کنندگان که افزایش نرخ ارز به نفع آنها نیست، زیرا در کوتاه مدت افزایش سود دارد ولی در بلند مدت به زیان صادر کننده است زیرا افزیش هزینه ها برای صادر کننده نیز زیان آوراست.
به گزارش خبرآنلاین، عسگر اولادی گفتک تاکنون در ایران نرخ ارز هیچگاه به درستی تعیین نشده است، در حال حاضر نیز مبنای تعیین نرخ ارز باید به شکلی تعیین شود که رفاه جامعه تضمین شود من خودم اولین مخالف ارز مبادله ای 2400 تومانی بودم و به نظر من رئیس کل بانک مرکزی در اتاق بازرگانی در مورد نرخ مبادله ای صحبت کرد زیرا با توجه به هزینه های مترتب به ارز مبادله ای برای صادر کنندگان ارز 2400 تومان را به 3000 هزار تومان می رساند ولی این نرخ نیز درست نیست زیرا رفاه وآسایش مردم را باید مبنا قرار دهیم کسی که 500 هزار تومان حقوق می گیرد نمی تواند با این ارز هزینه زندگی خود را پرداخت کند.
وی در ادامه تاکید کرد در شرایطی که تورم 39 درصدی بر اقتصاد حاکم است پیش از تعیین نرخ ارزباید پرسید چرا این نرخ تورم ایجاد شده و به اینجا رسیده است، من امید دارم که دولت تدبیر وامید در این زمینه همانطور که نشان داده به ندرستی عمل کند.


برچسب ها : ,
وقت سرمایه گذاری در طلا فرا رسید

وقت سرمایه گذاری در طلا فرا رسید

معاون بانک ملی امارات گفت: اکنون وقت مناسبی برای خرید است. اگر قیمت طلا سطح مقاومتی ۱۴۲۵ دلاری را بشکند به زودی به قیمت ۱۵۲۵ دلاری نیز خواهد رسید.
 
به نقل از کیتکو؛ "گرهارد شوبرت" معاون بانک ملی امارات در سخنانی در کنفرانس فلزات گرانبها در شهر رم ایتالیا تصریح کرد: افزایش تقاضا از سوی کشورهای آسیایی به خصوص چین نقش مهمی در برقراری ثبات قیمت در بازار فلزات گرانبها داشته است ولی این روند همیشگی و پایدار نخواهد بود.
معاون بانک ملی امارات تاکید کرد، شرایط کنونی اقتصاد جهانی به نفع قیمت طلا است ولی افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در سال 2014 میلادی موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.
وی در ادامه افزود: هنوز این احتمال وجود دارد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1525 دلار افزایش یابد. اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید دلیلی برای فروش ذخایر طلا وجود ندارد. اگر هم می خواهید در بازار طلا سرمایه گذاری کنید اکنون وقت مناسبی برای خرید است. اگر قیمت طلا سطح مقاومتی 1425 دلاری را بشکند به زودی به قیمت 1525 دلاری نیز خواهد رسید.
معاون بانک ملی امارات همچنین گفت: در حالی توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان به بحران تعطنیلی دولت آمریکا متمرکز شده بحران سقف بدهی ها نیز در پیش است. افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا طی سال آینده می تواند تاثیر منفی بر قیمت طلا بگذارد.
۱۳۹۲ سيزدهم مهر سایت یاسا 34441    

برچسب ها : ,
رئیس سابق بانک مرکزی افشاکرد واردات محرمانه چند صد تن طلا در شرایط تحریم ۶ سال پیش به صورت محرمانه

رئیس سابق بانک مرکزی افشاکرد

واردات محرمانه چند صد تن طلا در شرایط تحریم

۶ سال پیش به صورت محرمانه صد تن طلا را برای ذخایر ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به کشور وارد کردیم.

قانون آنلاین- رئیس سابق بانک مرکزی ایران گفت: ۶ سال پیش به صورت محرمانه صد تن طلا را برای ذخایر ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به کشور وارد کردیم.

محمود بهمنی در دومین نشست تخصصی مدیران صنایع، سازمان‌های دولتی و تجاری که در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه برگزار شد، اظهار کرد: باید پذیرفت که کشور ما در تحریم خاصی به سر می‌برد و این تحریم‌ها در نقل و انتقالات پولی ما بی‌تاثیر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه دوران سختی را در خصوص عدم خرید نفت یا با خرید هر ۶ ماه یکبار با ۲۰ درصد کاهش پشت سر گذاشته‌ایم، بیان کرد: ما توانستیم با بودجه ۱۰۳ میلیاردی کشور را اداره کرده و با مدیریت در منابع برای سالیان سال سرمایه را نگاه داریم.

مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: در ۶ سال پیش زمان بحث تحریم و هنگام شرکت در نخستین اجلاس جهانی حدود چند صد تن طلا را به صورت محرمانه برای ذخیره ۱۰ تا ۱۵ سال وارد کشور کردیم.وی با بیان اینکه شبکه تولید به خوبی راه نیافتاده بود، یادآور شد: باید منابع در تولید جایی برای خود پیدا می‌کرد که به طور حتم به سراغ سکه و ارز کالا می‌آمد.

بهمنی ادامه داد: به همین منظور ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سکه پیش فروش شد و در یک مقطع توانستیم نقدینگی را جمع‌آوری کنیم. عضو هیات مدیره گروه هلدینگ سرمایه گذاری تدبیر با بیان اینکه تورم بر روی ۳۹ تا ۴۰ درصد قرار داشت، تاکید کرد: با فروش اوراق مشارکت ۴۱ هزار میلیارد ریال پول جمع‌آوری کردیم تا میزان تورم را به ۳۰ و نیم درصد برسانیم.


برچسب ها : ,
غلامرضا فاتحي به عنوان مشاور رئيس‌كل و مديركل فرودگاه امام خگمرك خميي(ره)

انتصاب 3 مديركل ستادي در گمرك ایران

غلامرضا فاتحي به عنوان مشاور رئيس‌كل و مديركل فرودگاه امام خگمرك خميي(ره)

باصدور احكام جداگانه‌اي از سوي  رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران 3 مديركل جديد ستادي گمرك منصوب شدند. به گزارش روابط‌ عمومي گمرك جمهوري اسلامي ايران براساس اين احكام غلامرضا فاتحي به عنوان مشاور رئيس‌كل و مديركل فرودگاه امام خگمرك خنميي(ره)، غلامرضا صفاري به عنوان مديركل دفتر همكاري‌هاي بين‌الملل و غلامحسين نوحي به سمت مديركل دفتر آموزش و توانمندسازي منصوب شدند. اين گزارش مي‌افزايد: غلامرضا فاتحي پيش از اين عضو كميسيون رسيدگي به اختلافات گمركي، غلامحسين نوحي مديركل گمرك فرودگاه امام(ره) و غلامرضا صفاري به عنوان مديركل دفتر آموزش و توانمندسازي فعاليت مي‌كردند. براساس اين گزارش طي حكمي ديگر از سوي رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران، محمدحسين باغ‌عنايت به عنوان عضو كميسيون رسيدگي به اختلافات گمركي منصوب شد. وي بيش از اين مديركل دفتر همكاري‌هاي بين‌الملل بود.


برچسب ها : ,
سيدجواد باقري معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران شد

 معاون جديد گمرك ایران منصوب شد

سيدجواد باقري معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران شد

طي احكام جداگانه‌اي از سوي دكتر مسعود كرباسيان رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران 2 معاون جديد اين سازمان منصوب شدند.

به گزارش روابط‌ عمومي گمرك جمهوري اسلامي ايران طي مراسمي با حضور رئيس‌كل، معاونين، مشاورين و مديران كل ستادي گمرك، حسن بقائي به عنوان معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل و سيدجواد باقري به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع معرفي شدند.
اين گزارش مي‌افزايد: حسن بقائي پيش از اين معاون توسعه مديريت و منابع گمرك بود.
براساس اين گزارش در بخشي از احكام صادره از سوي رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران خطاب به معاونان جديد آمده است: «انتظار مي‌رود تمام مساعي خود را با جلب توان تخصصي همكاران، كارشناسان و تعامل با سازمان‌هاي همجوار، ضمن روان‌سازي رويه‌هاي اجرايي از طريق پياده‌سازي روش‌هاي الكترونيكي و نظارت بر انجام امور محوله امكانات سازماني لازم را براي تحقق بهبود فضاي كسب و كار و سلامت اداري با حفظ اصول قانون‌مداري و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد بكار گيريد.»
شايان ذكر است كه دكتر بهزاد شيري معاون سابق برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل گمرك طي حكمي از سوي دكتر مسعود كرباسيان به عنوان مشاور رئيس‌كل گمرك منصوب شد.

برچسب ها : ,
صلح منطقه، برای رژیم صهیونیستی سم است/ ضرورت هوشياري دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده
آیت‌الله مکارم شيرازي:
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه صلح منطقه، برای رژیم صهیونیستی سم است، گفت: آمریکائی‌ها می‌خواهند برای جلب رضایت صهیونیست‌ها از ایران امتیاز بگیرند که این مسئله هم محال است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی"، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود، در "مسجد اعظم قم" با بیان اینکه دولتمردان جمهوری اسلامی در سفر به سازمان ملل سنگ تمام گذاشتند، اظهار داشت: تحولی در ارتباط جمهوری اسلامی با مخالفین بویژه آمریکا به وجود آمده که باید دید آیا آمریکایی‌ها در این آزمون، قبول و یا مردود می شوند؛ البته نشانه‌هایي وجود دارد که غربی‌ها در مسیر مردودی حرکت می‌کنند.
 
معظم‌له تصریح کرد: دشمنان در مقابل صداقت جمهوری اسلامی که دست صلح دراز می‌کند، گزینه‌های روی میزشان را پررنگ نشان می‌دهند و نظام اسلامی را تهدید نظامی می‌کنند.
 
وي با اشاره به اینکه ارتباط با ایران بعد از 35 سال بزرگترین امتیاز برای غربی‌ها محسوب می‌شود، بیان داشت: آنها توقع دارند که ایران اعتماد سازی کند؛ در صورتی که اعتماد سازی دو طرفه است.
 
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به آمریکائی‌ها گفت: شما چه حسن نیتی راجع به جمهوری اسلامی نشان داده‌اید، جز این که تهدید نظامی می‌کنید و اعتمادسازی یک طرفه را از ایران می‌خواهید.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که دولتمردان و تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری قدم بردارند، یاآور شد: دولتمردان باید با هوشیاری، حرکات و رفتار آمریکایی‌ها را زیر نظرداشته باشند، چرا که با توجه به رفتارهای گشته آنان نسبت به ایران، نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.
 
وي تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به کارخودشان ادامه دهند و گزینه‌هایی از جمله تهدید نظامی و تحریم را علیه ملت ایران را مطرح و اعمال کند، دیوار بی اعتمادی ما محکمتر از گذشته خواهد شد.
 
معظم له یادآور شد: البته ما مأیوس نیستیم، ولی امیدوار هم نیستیم، باید دید که طرف مقابل چه می‌کند؛ بنابراین دولت مردان باید با هوشیاری گام بردارند .
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که آمریکائی‌ها باید عقلانیت داشته باشند، ابراز داشت: عقلانیت آن است که بخش  مهمی از تحریم‌ها را بردارند؛ هرچند که آنها می‌گویند درها همه بسته وگزینه‌ها روی میز است .
 
این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که صلح منطقه، برای رژیم صهیونیستی سم است، گفت: آمریکائی‌ها می خواهند برای جلب رضایت صهیونیست‌ها از ایران امتیاز بگیرند که این مسئله هم محال است.
 
وي در پایان با اشاره به این که جلب رضایت رژیم صهیونیستی، بزرگترین اشتباه سران آمریکاست، تاکید کرد: آمریکائی‌ها از اعمال تحریم‌ها علیه ایران ضرر فراوانی کرده‌اند و باید این روند را اصلاح نمایند.


برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 141