تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
عمق مذاکرات در خیابان‌های ایران است
عمق مذاکرات در خیابان‌های ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا حضور مردم در ۱۳ آبان تأثیر منفی در مذاکرات نخواهد گذاشت، گفت: عمق مذاکرات در خیابان‌های ایران است.

به گزارش تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تشریح و بررسی ابعاد مختلف سالروز ۱۳ آبان پرداخت و تقارن این روز با ایام محرم را معنادار خواند و گفت: این تقارن نشان می‌دهد که انقلاب ما حسینی است و حسینی‌وار ایستادگی کردیم. اگر این ایستادگی را نداشتیم نمی‌توانستیم روی پای خود بایستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا استکبارستیزی روند تصاعدی خود را داشته است، اظهار داشت: ملت ایران ملتی منطقی، مؤدب، غیرماجراجو و به‌عبارتی غیرشرور است و از موضع انصاف برخورد می‌کند. ما در این ۳۵ سال به هیچ کشوری حمله نکردیم، اما به ما حمله کردند، ترور نکردیم اما ترور کردند، بااین‌حال از مقاومت حمایت کرده‌ایم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۳ آبان را تکمیل‌کننده انقلاب دانست و با بیان اینکه ملت دنبال بهانه‌ای می‌گشت که مقابل آمریکا بایستد، خاطرنشان کرد: از ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۱۳ آبان حوادثی در داخل کشور اتفاق افتاد که آمریکا در اکثر آن حوادث دخالت داشت.

رضایی ادامه داد: آمریکا اقدامات خود را همچنان در خصوص ملت ایران انجام می‌دهد که تحریم‌های اقتصادی آخرین اقدام آنها است. ازاین‌رو معتقدم استکبارستیزی در شعار ملت ایران منطق سیاسی و عقلانی دارد. وی با بیان اینکه در گذشته امنیت و دفاع ایران بخشی از امنیت و دفاع آمریکا بود، اظهار داشت: ما در آن دوره به ژاندارم منطقه تبدیل شده بودیم و برخی معتقد بودند که اگر رابطه با آمریکا قطع شود دیگر نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم از‌این‌رو صدام حسین مطمئن بود که ارتباط ایران با مادر خود قطع شده است و نمی‌تواند روی پای خود بایستد به همین جهت به ایران حمله کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما نیروهای درونی ما وارد عرصه امنیت ملی شدند به‌طوری که از هواپیماها عکس و فیلم می‌گیرند و موشک چندصد کیلومتری داریم. همه اینها از دل بازگشت به نیروی درونی در زمان جنگ اتفاق افتاده است. رضایی تأکید کرد: ما امنیت ملی را بازیابی کردیم البته این امنیت ملی ویژگی‌هایی دارد که در این راستا باید به انسجام داخلی، رهبری و پیشرفت‌ها اشاره کرد. ما در زمینه پیشرفت‌ها در حوزه‌های سیاسی و امنیتی موفق عمل کردیم اما در مسئله اقتصادی عقب افتاده‌ایم.

وی اظهار داشت: البته ما به نیروهای درونی تکیه کردیم و توانستیم امنیت ملی پایدار را درست کنیم.

مجری برنامه از رضایی پرسید: حماسه سیاسی در ۲۴ خرداد با حضور حداکثری مردم شکل گرفت، بنابراین چه راهکاری را باید برای تحقق حماسه اقتصادی در نظر بگیریم؟ که رضایی این سؤال را مهم عنوان کرد و افزود: باید این سؤال را از هم بپرسیم که چرا نمی‌توانیم از فرصت تحریم‌ها برای شکوفایی اقتصاد استفاده کنیم. بر این باورم که می‌توانیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه است و خساراتی را وارد می‌کند، البته نباید این‌طور فکر کرد که اگر فردا تحریم‌ها برداشته شد کشور گلستان می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان با اقتصاد پیشرفته ایران ما نباید تحریم می‌شدیم، گفت: حال که تحریم شدیم باید فکر اساسی برای اقتصاد کنیم. اقتصاد، باید تحریم‌ناپذیر باشد. وی تصریح کرد: باید تحرک و پویایی درون‌زایی را در اقتصاد درست کنیم، فعلاً این اقدام را انجام ندادیم.

رضایی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: ما در مجمع در حال تنظیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم. براین اساس مؤلفه‌های آن تعریف شده است، خدمت رهبری رفته و ایشان اصلاحاتی را انجام داده‌اند که ما در حال مشورت هستیم و پس از نهایی شدن آن را خدمت رهبری ارائه می‌دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به‌فکر مشارکت گسترده مردم در صحنه اقتصادی هستیم. بنابراین باید بگویم اقتصاد مقاومتی سابقه علمی و تجربی دارد. وی در ادامه به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و با بیان باید با یک دست مذاکره و با یک دست به‌فکر شکوفایی و اقتصاد مقاومتی باشیم گفت: این دو دست مکمل هم هستند.

رضایی گفت: اگر در مذاکرات به نتیجه برسیم برای ما سود خواهد بود و اگر به نتیجه نرسیم حداقل این خاصیت را دارد که دنیا می‌فهمد ملت ایران اهل مذاکره است و قصد خاصی هم نداریم تا از روابط بین‌الملل استفاده کنیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور پرشور مردم در مراسم ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی نشان داد که مردم انگیزه‌شان برای ایستادن روی پای خود بیشتر شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر هم به نتیجه برسیم موانع اقتصادی ایران برطرف می‌شود البته برطرف شدن موانع هم کافی نیست، در اینجا من یک سؤال را مطرح می‌کنم که اگر تحریم‌ها برداشته شد ما برای بیکاری و تورم چه‌کارهایی را انجام می‌دهیم. باید به‌سمت اقتصاد مقاومتی برویم، معتقدم با اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم می‌توانیم به شکوفایی برسیم.  رضایی اظهار داشت: اگر به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یابیم طرف مذاکره‌کننده به این نتیجه می‌رسد که تحریم‌ها اثری نداشته و ندارد. اما اگر ببینند گرانی همچنان است بیشتر فشار می‌آورند.

مجری برنامه از رضایی سؤال کرد آیا حضور گسترده مردم در ۱۳ آبان تأثیر منفی در مذاکرات نمی‌گذارد که رضایی در پاسخ گفت: خیر، چرا که سیاست گذشته ایران همواره منطقی بوده است. مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دادند که همچنان روی ارزش‌ها و منافع ملی ایستاده‌اند. همچنین به خارج از کشور نیز نشان دادند که ما اهل مذاکره هستیم و مذاکره می‌کنیم، ضمن اینکه عمق مذاکرات در خیابان‌های ایران است.

وی گفت: آقای ظریف نماینده گروهی است که از ژنو امتداد دارد و به خیابان‌های ایران نیز می‌رسد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سیاست خارجی ایران مردمی و نه جناحی است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان علایم صحیحی به مذاکره‌کنندگان خواهد داد، اظهار داشت: ملت ایران حرف حسابش در مذاکرات این است که بر منافع ملی تأکید می‌کند.

رضایی در خصوص اینکه دغدغه دولت اشتغال است و چگونه باید برای این مسئله تدبیر کرد، گفت: برای مسئله اشتغال ما با دو رویکرد کلان و جزئی روبه‌رو می‌شویم. در کارهای ملی باید محیط کسب و کار را برای اقتصاد فراهم کنیم. البته در داخل موانعی برای تولید وجود دارد که باید این موانع نیز برطرف شود. در زمینه کارهای جزئی باید مثالی بزنم، ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زیادی داریم که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند اما مهارت لازم به آنها داده نمی‌شود. بر این اساس باید برای نظام آموزشی فکری کرد، ما سرمایه داریم، اما ناکارآمد است. نیروی انسانی داریم اما مهارت لازم را ندیده است. باید برای این مسئله اقدامی جهادی و علمی کرد که به‌نظر من شدنی است.

وی در پاسخ به این سؤال که دیپلماسی چگونه باید به پیش رود که به اقتصاد مقاومتی کمک کند، گفت: ما باید موقعیت خود را امروز در مذاکرات خوب تحلیل کنیم، ما دیگر ایران دیروز نیستیم، در اشل بالاتری قرار گرفته‌ایم باید به این مسئله بیندیشیم که چرا آمریکا، رئیس‌جمهور ایران را تحویل می‌گیرد، چرا مسئولان کشورهای دیگر مدام می‌خواهند تلفنی با روحانی صحبت کنند اگر ما دیروز در صحنه بین‌الملل حضور نداشتیم و در صحنه جنگ پیروز نمی‌شدیم کسی ما را تحویل نمی‌گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئله سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و بحرین بدون ایران حل نمی‌شود، اظهار داشت: این ارزش ایران را نشان می‌دهد، ارزش ایران بیش از گذشته شده است فلذا در روابط بین‌الملل به حضور ایران نیاز دارند. رضایی همچنین گفت: معتقدم باید بخشی از مذاکرات برای مردم گفته شود تا تبلیغات منفی روی مردم اثر نگذارد. وی تأکید کرد: ما در مذاکرات تاکتیکی برخورد نمی‌کنیم اما این آمریکایی‌ها هستند که تاکتیکی برخورد می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد تغییر لحن از سوی برخی از کشورها هستیم، و چگونه می‌توان این تغییر لحن را تحلیل کرد؟ افزود: برخی از تغییر لحن‌ها منصفانه و برخی فریبکارانه است. آنهایی که نگاه صادقانه دارند معتقدند در ایران دموکراسی وجود دارد.

رضایی ادامه داد: آیا پشت لحن کشورهایی که آرام هستند یا می‌خواهند خود را آرام نشان دهند، صداقت وجود دارد یا نه؟ ملت ایران بار دیگر آنها را آزمایش می‌کند، امیدواریم آمریکا در این آزمون نمره متوسط و یا حداقل بالای ۱۲ بگیرد تا نشان دهد صداقت دارد. وی همچنین با بیان ما در آمریکا طرفدارانی را داریم اما لابی نداریم افزود: کشوری همچون عربستان ۸۰۰ میلیون دلار خرج می‌کند تا لابی در آمریکا داشته باشد، در حالی که ما این طرفداران را در آمریکا داریم اما از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مبارزه تمدن بین اسلام و غرب جریان دارد، افزود: معلوم نیست که اگر این مناقشات تمام شود رئیس‌جمهور بعدی به عهد و نظر خود پایبند خواهد بود یا نه؟ گیریم امشب مسئله تحریم‌ها حل شد، معلوم نیست رئیس‌جمهور بعدی به نظر خود پایبند باشد.

رضایی با بیان اینکه ملت از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده و خواهد کرد، افزود: امیدواریم به دستاوردهایی برسیم اما آنچه مسلم است این است که نیرویی پشت صحنه مقابله می‌کند و نمی‌خواهد ایران پیشرفت کند. باید بدانیم که آنها نیازمند مذاکره با ایران هستند به همین جهت نباید فریب آنان را بخوریم. وی در پاسخ به این سؤال که چه اقدامی می‌توان انجام داد تا به صداقت آمریکایی‌ها پی برد، افزود: نباید این‌طور فکر کرد که جامعه آمریکا در اختیار دولت‌مردان آمریکاست. البته آنها با تبلیغات سعی می‌کنند که این اقدام را نشان دهند اما همین که وارد جامعه آمریکا می‌شویم، می‌بینیم امکانات فراوانی برای ملت ایران وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان البته ما علائم تغییر را می‌بینیم، افزود: آمریکا به‌سمت آدم شدن حرکت می‌کند که در این راستا می‌توان به جنبش وال‌استریت و درخواست مردم برای رویکرد تغییر اشاره کرد. شعار اوباما در انتخابات تغییر بود و مردم با همین شعار به او رأی دادند، پس این نشان می‌دهد که مردم آمریکا تغییر می‌خواهند و تغییر آنها همچنان سر جای خود هست.

رضایی تأکید کرد: هرگاه آمریکا آدم شود، ملت ایران رفتار خود را با آن تغییر می‌دهد. آنها در اولین اقدام دارایی‌های ایران را آزاد کنند، تحریم‌ها را بردارند و یک قدم به جلو بیایند ببینند چه پاسخی از سوی ملت ایران دریافت خواهند کرد. همه این اقدامات نیاز به مذاکره ندارد، ما در گذشته به جلو آمدیم و اقداماتی را در مسئله افغانستان و عراق انجام دادیم، اما گامی از سوی آمریکا برداشته نشد و این کشور روبه‌جلو حرکت نکرد. وی با بیان اینکه آمریکا کاری که با خاتمی کرد، با روحانی نکند، افزود: وزیر سابق انگلستان حرف خوبی دارد، او می‌گوید: ما می‌خواستیم مسئله هسته‌ای را حل کنیم، اما آمریکا فرشی که زیر پای خاتمی بود کشید، آنها از روحیه انسانی خاتمی سوءاستفاده کردند.


برچسب ها : ,
احتمال بازداشت مرتضوی قوت گرفت
احتمال بازداشت مرتضوی قوت گرفت

یکی از شاکیان سعید مرتضوی در پرونده پالیزدار از احضار مجدد مرتضوی به دادسرا در روز چهارشنبه پانزدهم آبان خبر داد.
پیمان حاج محمود عطار در گفت‌وگو با قانون‌آنلاین با انتقاد از عدم حضور مرتضوی در دادسرا خاطرنشان کرد: امروز به همراه آقای ترک همدانی در وقت اداری به شعبه پانزدهم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردیم و با توجه به عدم حضور سعید مرتضوی در جلسه یکشنبه ۱۲ آبان در خواست جلب و دستگیری وی را دادیم. وی ادامه داد: آقای بازپرس دستور احضار مجدد وی را برای روز چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۳ بعد از ظهر صادر و به اینجانب و وکیلم که وکیل عباس پالیزدار نیز هست، روز چهارشنبه وقت رسیدگی را ابلاغ کرد.
عطار در پاسخ به این سوال که آیا احضاریه به دست مرتضوی رسیده است یا خیر؟ گفت: احضار مرتضوی از طریق وکیلش انجام پذیرفته است که امضای محمد اصلانی وکیل مرتضوی در پرونده موجود بود. شاکی مرتضوی تاکید کرد: قاضی پرونده در حضور وکیلم به ما قول داد که اگر این‌بار مرتضوی در دادسرا حاضر نشود حکم جلب او را صادر خواهد کرد.


برچسب ها : ,
حضور ناوگان ایران در دریای چین
حضور ناوگان ایران در دریای چین

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمادگی حضور در اقیانوس‌های اطلس، هند جنوبی و دیگر آب‌های آزاد دنیا را داریم، گفت:امسال در چارچوب قوانین بین‌المللی در دریای چین حضور پیدا کردیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور در دریاهای آزاد دنیا، اظهار کرد: در اقیانوس هند، دریای سرخ و مدیترانه حضور پیدا کردیم، اما تنها این مناطق دریاهای آزاد نیست. وی به وجود دریای آزاد در تمام کره زمین اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد کره زمین آب است و ۵۰ درصد از این آب‌ها مشاع بوده و مربوط به تمام جهان است و آب‌های آزاد محسوب می‌شود.

سیاری با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات بین‌المللی کشورها می‌توانند در آب‌های آزاد دنیا دریانوردی کنند، تصریح کرد: حضور در دریاهای آزاد حق مسلم ملت ایران است و باید این توانمندی را داشته باشیم در آب‌های بین‌المللی دریانوردی کنیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور در اقیانوس آرام در فروردین‌ماه سال جاری را در راستای تدبیر مذکور دانست و بیان کرد: امسال در چارچوب قوانین بین‌المللی در دریای چین حضور پیدا کردیم.

وی از آمادگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور و دریانوردی در اقیانوس‌های اطلس، هند جنوبی و دیگر آب‌های آزاد جهان خبر داد و یادآور شد: حضور در آب‌های آزاد دنیا نشان‌دهنده توان صنعتی، علمی، دانش و فناوری کشورها است. سیاری با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم در اقیانوس آرام و ... دریانوردی کنیم که توانمندی و فناوری ساخت ناوشکن را داشته باشیم، اذعان داشت: زمانی که بتوانیم فیزیک و شیمی دریا را شناخته و بر دریا مسلط باشیم، می‌توانیم در آب‌های آزاد دنیا دریانوردی کنیم و به لطف خدا و به برکت انقلاب اسلامی امروز به این توانمندی رسیدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تولید تجهیزات مناسب در داخل کشور اشاره کرد و افزود: اکنون می‌توانیم در عرصه آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. وی با بیان اینکه قوانین بین‌المللی آب‌های آزاد مشخص است، تصریح کرد: هر جا تدبیر و دستور باشد می‌توانیم در عرصه آب‌های آزاد حضور پیدا کنیم.

سیاری در ادامه با اشاره به ساخت ناوشکن در داخل کشور، خاطرنشان کرد: نخستین خط تولید ناوشکن با ساخت ناوشکن جماران راه‌اندازی شد و امروز صنعتگران ایرانی در سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع و در نیروی دریایی با تعامل، هماهنگی و همکاری موجود به این توانمندی رسیدند. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از توانمندی ساخت انواع ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن در کشور خبر داد و یادآور شد: ساخت ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن عبور از مانع بسیار بزرگی بود زیرا ساخت تجهیزات دریایی علم و دانش، مهارت، کاردانی و فناوری بالا می‌خواهد و امروز این امر محقق شده است.

ساخت ناوشکن در کارخانه‌های جنوب و شمال کشور
وی با بیان اینکه ساخت ناوشکن و تامین نیازهای نیروی دریایی در چند کارخانه در جنوب و شمال کشور در حال انجام است، اظهار کرد: ساخت ناوشکن در کشور دیگر بومی شده و افتخاری برای ملت ایران محسوب می‌شود ظرف ۳۴ سال پس از انقلاب اسلامی به این مرحله رسیدند که نیازمندی‌های تجهیزاتی را در داخل کشور تامین کنند. سیاری تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز کشور به‌ویژه تجهیزات پیشرفته را سخن امام (ره) دانست و بیان کرد: امروز به جایی رسیدیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

اعلام دستاوردهای جدید نیروی دریایی در ۷ آذر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان از اعلام دستاوردهای جدید این نیرو در هفتم آذرماه امسال خبر داد.


برچسب ها : ,
جزئیات معاملات نفتی بابک زنجانی
جزئیات معاملات نفتی بابک زنجانی
مرجع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل شرکت نیکو شائبه همکاری مسئولان وزارت نفت در پرونده تخلف بابک زنجانی را رد کرد و گفت: گزارش ٧٠٠ صفحه ای از معاملات نفتی و ضمانت اخذ شده از شرکت ISO (متعلق به بابک زنجانی) به مجلس ارسال شده است.
جزئیات معاملات نفتی بابک زنجانی

به گزارش افکارنیوز، سیف الله جشن ساز در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر عدم دریافت گزارش وزارت نفت برای تکمیل پرونده بابک زنجانی در کمیسیون انرژی مجلس، گفت: از حدود یک سال قبل طی جلساتی با حضور کارشناسان ذیربط و مدیران عالی رتبه صنعت نفت و به همراه کارگروهی که بعدا برای پرونده تخلف بابک زنجانی تشکیل شد، اطلاعات کاملی از معاملات نفتی با شرکت ISO (متعلق با بابک زنجانی) به رئیس و اعضای کمیسیون انرژی ارائه و بیش از ٧٠٠ برگ گزارش و اسناد و مدارک در اختیار کمیسیون انرژی قرار گرفت.

وی افزود: جای تعجب است که آقای میرکاظمی اعلام کرده اند: عدم ارائه مدارک، شائبه حمایت و همکاری مسئولان وزارت نفت با بابک زنجانی را تقویت می کند و همچنین در جای دیگری گفته اند، "چه ضمانت‌هایی از بابک زنجانی بابت معاملات نفتی گرفته شده است؟"

جشن ساز تاکید کرد: تمامی اسناد و مدارک خواسته شده توسط سیدمسعود میرکاظمی و کمیته منتخب کمیسیون انرژی در اختیار آنان قرار گرفته است و ضمانت اخذ شده از شرکت ISO (متعلق به بابک زنجانی) اعتبار اسنادی بانکی (LC) دارد که رویه جاری شرکت ملی نفت ایران بوده و رئیس کمیسیون انرژی به خوبی اطلاع دارند که این نوع اعتبار اسنادی بانکی از ضمانت‌های معتبر برای فروش نفت و هر معامله دیگر بین‌المللی است.


برچسب ها : ,
دومین قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به زودی امضا می‌شود

 بیژن زنگنه

وزیر نفت در گفت‌وگو با تسنیم:

دومین قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به زودی امضا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت گفت: عراق خواهان افزایش واردات گاز از ایران است و به زودی دومین قرارداد صادرات گاز ایران به عراق امضا خواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: توسعه صادرات گاز و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی این حامل انرژی از برنامه های مهم وزارت نفت است.

وی افزود: کشورهای منطقه خواهان تبادل انرژی با ایران هستند و ایران نیز این ظرفیت را دارد که پاسخگوی نیاز آنها به خصوص در تأمین گاز باشد.

زنگنه با اشاره به اینکه قراردادهای متعددی در توسعه صادرات گاز ایران از مرحله مطالعه تا اجرا داریم، گفت: عراق خواهان افزایش واردات گاز از ایران است و به زودی دومین قرارداد صادرات گاز ایران به عراق امضا خواهد شد.


برچسب ها : ,
"رياضت اقتصادي" همچنان دامنگیر مردم "پرتغال"
بودجه عمومي سال 2014 پرتغال براي چهارمين سال پياپي در حالي به تصويب رسيد كه همچنان با اجراي طرح هاي رياضتي همراه است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24،قرار است پرتغال تا ماه ژوئن سال 2014 خود را از شرايط سختگيرانه بسته نجات مالي گروه 3 جانبه برهاند.تا سال 2015 نيز ، ليسبون قرار است ميزان کسري بودجه خود را به زير 3 درصد کل توليد ناخالص داخلي اش برساند.

بر اين اساس، بودجه عمومي سال 2014 پرتغال براي چهارمين سال پياپي با اجراي طرح هاي رياضتي همراه است.

بودجه عمومي سال 2014 پرتغال روز جمعه در پارلمان اين کشور درحالي به تصويب رسيد که مردم در خارج از پارلمان در حال تظاهرات بودند.

در اين بودجه،صرفه جويي معادل 3 ميليارد و 900 ميليون يورو که معمولا با کاستن از بودجه بخش هاي مختلف به دست آيد پيش بيني شده است.اين ميزان صرفه جويي از نظر درصدي ، رقمي معال 2.3  درصد کل توليد ناخالص داخلي اين کشور را تشکيل مي دهد.

اما اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي که روند آن از 4 سال پيش آغاز شده است پيامدهاي منفي اجتماعي براي جامعه پرتغال داشته است. يکي ازاين پيامدها افزايش ميزان بيکاري است که رقم آن اکنون به 28 درصد کل جمعيت فعال اين کشور رسيده است.

همين طرح هاي رياضت اقتصادي اکنون به يکي از نگراني هاي عمده سرمايه گذاران و شرکاي پرتغال در منطقه يورو تبديل شده است.


برچسب ها : ,
"گمرک عسلويه" فعالترين گمرک در امر "صادرات"
در 7 ماهه نخست سال؛
در هفت ماهه نخست سال 92 گمرک عسلويه، شهيد رجايي و پتروشيمي بندرامام خميني(ره) فعالترين گمرکات در امر صادرات شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در هفته ماهه نخست سال 92، 4.115 هزار تن کالا به ارزش 2 ميليارد و 953 ميليون دلار از منطقه ويژه عسلويه صادر شده است.

براساس اين گزارش، پس از عسلويه گمرک شهيد رجايي با 14 ميليو ن 87 هزار تن کلا به ارزش 2 ميليارد و 568 هزار دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

همچنين در مدت ياد شده گمرکات پتروشيمي بندر امام خميني(ره) به گمرک تهران، مشهد، شهيد باهنر، منطقه ويژه بوشهر، بندر امام خميني، اراک و تبريز صاحب بيشترين ميزان صادرات بوده اند.

براساس اين گزارش، در اين مدت 63.33 درصد وزن و 65.01 درصد ارزش صادرات کل کشور از اين ده گمرک صادر شده است و ساير 104 گمرک فعال صادراتي ديگر تنها 36.67 درصد وزن و 34.99 درصد ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داده اند.


برچسب ها : ,
تهران استان برتر در امر توليد "کالاهاي صادراتي"
در 7 دهه نخست سال؛
تهران، بوشهر، خوزستان سه استان برتر در امر توليد کالاهاي صادراتي در 7 ماهه نخست سال هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در هفت ماهه نخست سال 92، 4 ميليارد و 220 هزار دلار از کالاهاي صادراتي به توليدات استان تهران، 3 ميليارد و 590 هزار دلار به توليدات استان بوشهر و 2 ميليارد و 236 هزار دلار به توليدات استان خوزستان اختصاص داشت.

براساس اين گزارش، استان هاي اصفهان، خراسان، آذربايجان شرقي، مرکزي، فارس، آذربايجان غربي و کرمان صاحب بيشترين ميزان صادرات بوده اند.

در مجموع 78.73 درصد از وزن و 85.69 درصد از ارزش کل صادرات مربوط به توليدات ده استان ذکر شده بوده و ساير استان ها داراي سهم 21.27 درصدي از وزن و 14.31 درصدي از ارزش کل صادرات انجام شده هستند.


برچسب ها : ,

دفتر گمرکی گرمسار بازگشایی شد

سمنان - دفتر گمرکی گرمسار با حضور فرماندار گرمسار، مدیر کل گمرک استان سمنان و برخی از مدیران بازگشایی شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل گمرک استان سمنان فرماندار گرمسار با اشاره به اهمیت واردات و صادرات، از بازگشایی دفتر گمرکی در گرمسار ابراز خرسندی کرد.
  شهرستان گرمسار در غرب استان واقع و دارای استعدادهای بالقوه ای در زمینه صادرات و واردات است.بدلیل کوتاهی مسیر تهران به گرمسار و کاهش هزینه برای ارباب رجوع و ... ایجاد چنین دفتر گمرکی احساس می شد.
  یک هزار و 700 واحد صنعتی در استان سمنان فعالیت می کند که از این تعداد 600 واحد آن مربوط به شهرستان گرمسار است.با توجه به این تعداد واحد تولیدی و با شلوغی شهر تهران نیاز به راه اندازی دفتر گمرکی در این شهرستان کاری به جا و لازم بوده است.


عليرضا مقدسي مشاور رئيس كل و مديركل دفتر بازرسي و مديريت عملكردگمرک ایران شد
 عليرضا مقدسي  مشاور رئيس كل و مديركل دفتر بازرسي و مديريت عملكردگمرک ایران شد

  آقای عليرضا مقدسي که از پرسنل تحصیلکرده ودانشگاهی گمرک کشور بوده پيش از اين انتصاب به ترتيب در سمت عضو كميسيون رسيدگي و حل اختلافات گمركي و مديركل پدافند غير عامل مشغول به فعاليت بوده اند .
مرکز اطلاعات فنی امور گمرکی انتصاب ایشان را  تبریک وآرزوی موفقیت بیش از پیش را برای نامبرده دارد 

برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 141